Raport Gemius: Paczkomaty® i kurier InPost  najlepszą opcją dostawy

Raport Gemius: Paczkomaty® i kurier InPost najlepszą opcją dostawy

30.09.2021
Czas czytania ok. 4 minut

77% kupujących w internecie wybiera Paczkomaty® InPost

Liderem dostawzakupów online w Polsce są Paczkomaty® InPost, z których najczęściej korzysta 77% wszystkich kupujących w internecie – wynika z raportu Gemiusa E-commerce w Polsce w 2021 roku. Dostawa kurierem do domu lub pracy jest wybierana jedynie przez połowę robiących zakupy online. Co więcej, dostawa do Paczkomatu® InPost stała się także najbardziej motywującą do zakupów online formą dostawy, co potwierdza rekordowe 81% respondentów.W obszarze dostaw kurierskich InPost plasuje się także na pierwszym miejscu, deklasując międzynarodowe firmy DPD i DHL.

Rola Paczkomatów® InPost znacząco rośnie w kontekście form zwrotu zakupionego towaru, które zachęcają do zakupów online. Paczkomaty® w tej kategorii zostały wskazane przez 64% badanych. Możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door-to-door) jest następna w kolejności i została wskazana przez 44% respondentów.

– Dostawy kurierskie InPost po raz pierwszy w historii wysunęły się na prowadzenie ze wskazaniami na poziomie 37%, choć naszymi konkurentami są najwięksi światowi giganci – tacy jak DPD, DHL, UPS, Fedex. W segmencie D2D trzech najmocniejszych graczy pokrywa większość rynku. Aż 88% kupujących w internecie wybiera jedną z marek: InPost, DPD lub DHL. Czwarty w zestawieniu Pocztex ma tylko 4% wskazań. Te wyniki oraz umocnienie pozycji Paczkomatów® jako lidera rynku to duma, ale i zachęta do dalszej pracy, i podnoszenia poprzeczki – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

– Z raportu, oprócz świetnych wyników, można wyczytać, że na rynek handlu online wchodzi nowe pokolenie – a wraz z nim nowy typ konsumenta. Jest to konsument korzystający z technologii, mobilny, niezależny, bez kompleksów używający serwisów zagranicznych oraz przykładający szczególnie dużą wagę do kwestii ochrony środowiska. To właśnie w grupie wiekowej 15-24 lata 50% osób kupuje równie często w serwisach zagranicznych, jak i polskich. W tej grupie wiekowej aż dla 73% badanych szczególnie motywująca do wyboru formy dostawy jest dostawa przyjazna środowisku, np. eliminujące ślad węglowy, do Paczkomatu®, pojazdami elektrycznymikomentuje Rafał Brzoska.

Porównując wyniki to właśnie osoby w wieku 15-24 lat o wiele częściej jako motywujące do zakupów wskazywały Paczkomaty® InPost (88%) – przy i tak rekordowej średniej dla wszystkich grup wiekowych na poziomie 81%. Także oni są wśród innych grup wiekowych najczęstszymi klientami Paczkomatów®: 87% przy średniej na poziomie 77%. To jest także grupa, która jako motywator do zakupów (89%) wskazuje błyskawiczną dostawę (Same Day Delivery), przy średniej na poziomie 83%.

Taki jest konsument jutra.Wartosię zapoznać z raportem Gemiusa, gdyż mówi nam o tym, co jest najważniejsze w biznesie – jak ten segment rynku będzie wyglądał nie za pół roku czy za rok, ale za 2,5 czy nawet 10 lat. Warto się wsłuchać w ten głos, bo biznes logistyczny i handel online za kilka lat będzie wyglądał inaczej – dodaje Rafał Brzoska.

Paczkomaty® InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz InPostu wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów® InPost ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów® InPost przyczyni się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć ponad 16.000 Paczkomatów® w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 28.000 e-sprzedawców.

Strategicznie umiejscowiony w szybko rozwijającym się ekosystemie e-commerce, korzysta ze sprzyjających trendów rynkowych – co pozwala na szybkie wdrażanie nowych maszyn.

Paczkomaty® InPost zapewniają konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do Paczkomatów® redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienie wygodniejszego rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu.

Wysoce wydajna infrastruktura IT i szybkie wdrażanie nowych technologii stanowią podstawę działalności i rozwoju InPost. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce z blisko 7 mln aktywnych użytkowników.

W styczniu 2021 InPost z sukcesem zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam.

W lipcu 2021 roku InPost z sukcesem sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’ we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym InPost stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce. InPost i Mondial Relay dostarczyły łącznie w 2020 roku ponad 440 mln przesyłek.

 InPost

Wyświetlenia: 559

Przyszłość o jeden krok bliżej: Mercedes-Benz F 200 Imagination z 1996 r

19.10.2021

1 drzewo za 1 flexitank – Hillebrand wspiera wyjątkowy projekt na rzecz lokalnych społeczności i zalesiania Mozambiku

30.09.2021

Schneider Electric apeluje o zwiększenie wysiłków w działaniach na rzecz dekarbonizacji i osiągnięcia zerowej emisji CO2

13.10.2021

Jak sprzedawały się nowe mieszkania w wakacje

8.10.2021

Schneider Electric nagrodzony w konkursie DCS Awards 2021

22.11.2021

Premio Opony-Autoserwis, wiodąca sieć serwisów samochodowych typu fast-fit, świętuje 15-lecie swojej działalności w Polsce

1.10.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Oddaj używany sprzęt elektryczny i elektroniczny przez paczkomat® InPost

16.11.2021

Historia twojego kierowcy… lub kierowczyni. Prof. Bralczyk komentuje kampanię firmy Uber

8.10.2021

Nowy Prezes Euromaster ECN

9.11.2021

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 wygrywa w teście opon całorocznych magazynu Auto Bild

5.10.2021

Colliers wdraża nową strategię ESG i zobowiązuje się do osiągnięcia zeroemisyjności

13.10.2021

Klasa C Limuzyna i Kombi z hybrydowym napędem plug-in – ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym (WLTP)

4.11.2021