Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo promują paliwa neutralne pod względem emisji CO2

Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo promują paliwa neutralne pod względem emisji CO2

8.10.2021
Czas czytania ok. 2 minut
  • Organizacja atmosfair otwiera pierwszą na świecie fabrykę do produkcji syntetycznego SAF (Sustainable Aviation Fuel) w Emsland w Niemczech
  • Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo są jednymi z pierwszych klientów
  • Power-to-Liquid jest uważana za technologię przyszłości dla neutralnego pod względem emisji CO2 paliwa lotniczego

    Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo porozumiały się w zakresie promocji i wykorzystania paliwa syntetycznego od organizacji pozarządowej atmosfair z siedzibą w Berlinie. Dostawcy usług logistycznych wspólnie zobowiązali się wspierać pierwszy na świecie zakład produkcyjny syntetycznego SAF w Werlte, Emsland (Niemcy), kupując 25 000 litrów paliwa rocznie przez następne pięć lat. Paliwa syntetyczne nie są jeszcze produkowane przemysłowo, są dostępne tylko w ilościach laboratoryjnych. Paliwo to uważane jest za paliwo przyszłości, zdolne zredukować emisję CO2 silników lotniczych do zera.

Yngve Ruud, członek zarządu Kuehne+Nagel, odpowiedzialny za logistykę lotniczą, skomentował: „Już teraz, dzięki SAF, nasi klienci mogą uniknąć emisji dwutlenku węgla ze swoich przesyłek. Wspierając pierwszą produkcję paliwa typu power-to-liquid wraz z Lufthansa Cargo, wysyłamy mocny komunikat o naszym zaangażowaniu, zapraszając jednocześnie naszych kolegów z branży i klientów do przyłączenia się do tworzenia niskoemisyjnej gospodarki przyszłości już dziś”.

„Wyraźnie widzimy rozwiązanie, dzięki któremu zredukujemy emisje z operacji lotniczych, dzięki stosowaniu syntetycznych, zrównoważonych paliw lotniczych. To zaangażowanie po raz kolejny pokazuje, że aktywnie stawiamy czoła wyzwaniom związanym z ochroną klimatu”, Dorothea von Boxberg, dyrektor generalny Lufthansa Cargo, wyjaśniła strategiczne tło partnerstwa z Kuehne+Nagel.

Z właściwościami niemal identycznymi jak konwencjonalne paliwo do silników odrzutowych, zrównoważone paliwa lotnicze są filarem na drodze do neutralnego pod względem emisji CO2 transportu. Istnieją dwa główne rodzaje zrównoważonego paliwa lotniczego – bio SAF i syntetyczny SAF.

Do tej pory Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo wykorzystywały bio SAF do zmniejszenia śladu węglowego w transporcie lotniczym. Podczas gdy bio SAF jest produkowany z biomasy (produktów odpadowych i surowców o niskiej zawartości węgla), podstawowym źródłem energii i surowcami do produkcji syntetycznego SAF są odnawialna energia elektryczna, woda i dwutlenek węgla (CO2). Syntetyczny SAF jest uważany za długoterminowe rozwiązanie dla przemysłu, ponieważ może być produkowany bez ograniczeń związanych z dostawami biomasy i może zredukować emisje do 100%.

Kuehne+Nagel

Wyświetlenia: 285

Bohaterowie Marvela na stacjach Circle K

8.09.2021

eCity powered by Solaris

13.09.2021

Goodyear UltraGrip Performance+ SUV uznana za wzorową w dużym teście opon

14.10.2021

Walter Herz skomercjalizuje istniejące budynki w inwestycji OKAM na warszawskim Żeraniu

11.10.2021

Roślinność w pasie drogowym

8.09.2021

Ford łączy ducha przygody i elegancję, poszerzając gamę kamperów Nugget o nowe wersje Active i Trail

30.08.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Zielone światło dla reorganizacji LOTOSU

15.10.2021

Wymiana modułu osuszacza powietrza – wskazówki Diesel Technic

27.09.2021

Pandemia: deweloperzy nie chcą sprzedawać sami. Co na to wpływa?

30.09.2021

Zakup Diesla – świadomy wybór

8.09.2021

FB Antczak z kontraktem na budowę części Panattoni Park Stryków IV

13.09.2021

InPost – wyniki finansowe za Q2 I H1 2021

8.09.2021