Komentarz rynkowy DPD Polska: konsumenci chcą płacić za e-zakupy bezgotówkowo

Komentarz rynkowy DPD Polska: konsumenci chcą płacić za e-zakupy bezgotówkowo

8.10.2021
Czas czytania ok. 3 minut

Pandemia koronawirusa wpłynęła na zmianę zwyczajów zakupowych u konsumentów – zarówno w kwestii wyboru kanału zakupowego (zwrot w kierunku e-commerce), jak i formy regulowania należności. Według raportu „Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?” na zlecenie spółek Grupy EVO Payments prawie co piąty mieszkaniec naszego kontynentu częściej niż przed pandemią planuje korzystać z płatności kartą podczas dokonywania e-zakupów [1] . Trend ten widoczny jest także w naszym kraju. Według danych w opracowaniu Adyen Retail Report aż 44 proc. polskich konsumentów preferujących gotówkę przeszło na płatności bezdotykowe oraz portfele elektroniczne [2] .

Mimo że dokonywanie płatności za e-zakupy przelewem w momencie składania zamówienia jest uznawane za wygodne i bezpieczne, wielu konsumentów ceni możliwość uregulowania należności dopiero po otrzymaniu paczki. Taka forma płatności zabezpiecza przed potencjalnymi oszustami, czyli fałszywymi platformami pobierającymi opłatę za nieistniejący produkt. Jak wskazał raport Grupy EVO Payments, 20 proc. polskich respondentów zamierza korzystać z płatności kartą podczas zakupów online częściej niż przed pandemią. 13 proc. badanych deklaruje częstsze płatności telefonem na terminalu przy odbiorze. Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci coraz chętniej korzystają też z możliwości opłacenia zamówienia w punkcie nadań i odbiorów, które stają się coraz popularniejszym miejscem doręczenia.

Bezgotówkowo, czyli bezpieczniej

Podczas pandemii konieczne stało się z przyczyn sanitarnych eliminowanie fizycznego obrotu gotówkowego. Jak wskazało badanie Grupy EVO Payments, aż 43 proc. Europejczyków zaczęło częściej płacić bezgotówkowo z obawy przed koronawirusem.

Trend związany ze zwiększonym zainteresowaniem płatnościami bezgotówkowymi stawia wyzwanie przed firmami z branży kurierskiej, które muszą być gotowe na przyjmowanie płatności elektronicznych na terminalu u kuriera. DPD Polska była pierwszą firmą na rynku, która już kilka lat temu wprowadziła taką możliwość do swojej oferty i jeśli tylko sklep internetowy uruchomi tę opcję, odbiorcy mogą z niej korzystać. Od marca 2020 limit płatności bez kodu autoryzującego PIN został zwiększony do 100 złotych.Bezgotówkowe rozliczenia zapewniają łatwy transfer środków z pobrań na konta e-dostawców komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

DPD Polska

[1] https://www.eservice.pl/badania?s=03

[2] https://www.adyen.com/pl_PL/landing/online/pl/retail-report-nowe-poczatki?gclid=CjwKCAjwhaaKBhBcEiwA8acsHG-hOyraw0eevQAxrWE0N5t2Wmw_LOhhx2aFqAN4LmjOQagjAA38SBoCke0QAvD_BwE

Wyświetlenia: 288

Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska, wyróżniony nagrodą Automotive News Europe Rising Stars

7.09.2021

Martes Sport uruchomi magazyn w obiekcie 7R BTS Beskid III

14.09.2021

Specjalna wystawa „Fascynujący SL – samochód marzeń od 70 lat”

30.09.2021

Obwodnica Myśliborza w ciągu DK26 oddana do ruchu

21.09.2021

Colliers wdraża nową strategię ESG i zobowiązuje się do osiągnięcia zeroemisyjności

13.10.2021

AS24 Polska otwiera stację w sercu Polski!

1.10.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Fracht FWO rozpoczął realizację dostaw dla jednej z największych inwestycji branży energetycznej w Polsce

6.10.2021

LOTOS Asfalt LOTOSU redukujący smog ma trafić na drogę w pow. ostródzkim

8.10.2021

Samoobsługowa technologia przyszłością medycyny?

30.08.2021

GEFCO wzmacnia korytarz handlowy między Afryką Północną i Europą

14.09.2021

Pandemia: deweloperzy nie chcą sprzedawać sami. Co na to wpływa?

30.09.2021

Naprawa samochodu droższa nawet o 42%. Fiat, Opel i Toyota liderem podwyżek

14.10.2021