Komentarz rynkowy DPD Polska: Konsumenci kupują w sieci „z drugiej ręki”

Komentarz rynkowy DPD Polska: Konsumenci kupują w sieci „z drugiej ręki”

16.11.2021
Czas czytania ok. 3 minut

Przez ostatnie dwa lata mieliśmy okazję obserwować znaczące zwiększenie popytu na zakupy w sieci, do czego przyczyniły się ograniczenia w tradycyjnym handlu oraz wzmożona potrzeba bezpieczeństwa. Równolegle rosła także wrażliwość odbiorców na kwestie zmian klimatycznych, z którą wiąże się chęć dłuższego użytkowania produktów czy wprowadzania ich do obiegu z „drugiej ręki”. Konsumenci chętniej sprzedają i nabywają w sieci używane przedmioty, rozwijając segment consumer-to-consumer (C2C).

Drugie życie w sieci

Według analizy Barometr E-shopper 2020 DPDgroup globalne problemy związane z pandemią i ograniczona dostępność sklepów stacjonarnych skłoniły wielu konsumentów do refleksji nad stylem życia, nawykami zakupowymi i ich wpływem na otoczenie. Trendy te potwierdziły najnowsze dane Capgemini Research Institute. Jak wynika z raportu „Circular Economy for a Sustainable Future” 7 na 10 konsumentów chce stosować zrównoważone, przyjazne dla środowiska praktyki takie jak: zmniejszenie ogólnej konsumpcji (54 proc.), kupno trwalszych i lepszych jakościowo produktów (72 proc.) oraz konserwacja oraz naprawa produktów w celu wydłużenia ich żywotności (70 proc.)[1]. Dużym zainteresowaniem współczesnych e-nabywców cieszą się więc zakupy „z drugiej ręki” za pośrednictwem platform typu marketplace.

Doręczenia od drzwi do drzwi

Używane ubrania czy przedmioty są najczęściej przesyłane za pośrednictwem firm kurierskich i to one muszą zapewnić wygodę obu stronom procesu zakupowego.

– Nadawcy - osoby prywatne - wysyłają paczki nieregularnie, dlatego liczą na intuicyjne rozwiązania. Dobrym przykładem jest stronahttps://www.dpdpickup.pl/Wycen-i-nadaj-Online/, która pozwala w łatwy sposób samodzielnie wycenić i nadać przesyłkę. Konsumenci doceniają także narzędzia takie jak portal mojapaczka.dpd.com.pl, które umożliwiają samodzielne zarządzanie doręczeniem, a więc śledzenie drogi paczki, jak również zmianę terminu lub miejsca odbioru – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Odpowiedzialnie znaczy neutralnie

DPDgroup została zaproszona do grona partnerów programu Organizacji Narodów Zjednoczonych realizowanego pod hasłem #WorldsToDoList, czyli „lista rzeczy do zrobienia” na rzecz planety.

-Z naszych badań wynika, że konsumenci oczekują od firm i marek odpowiedzialności za środowisko.DPD Polska krok po kroku wdraża te postulaty - pod marką DPD jeździ 100 elektrycznych busów kurierskich, co stanowi największą flotę elektrycznych samochodów kurierskich w Polsce. Nowe obiekty projektowane są w „zielonym” standardzie, a nasze biura działają wedle zasad minimalizujących zużycie zasobów i maksymalizujących recykling odpadów - dodaje Rafał Nawłoka.

DPD Polska

[1]https://www.capgemini.com/research/circular-economy/

Wyświetlenia: 373

Schneider Electric nagrodzony w konkursie DCS Awards 2021

22.11.2021

Mercedes-Benz AG planuje wprowadzenie w swoich autach doświadczenia Dolby Atmos Music

9.11.2021

Ekstremalne testy: Ranger nowej generacji przechodzi katorgę w drodze do klientów

27.10.2021

Jakimi autami jeżdżą Polacy? Ranking najczęściej ubezpieczanych samochodów

8.10.2021

Długi weekend z Kolejami Dolnośląskimi

9.11.2021

A1 z trzema pasami. Druga jezdnia autostrady przejezdna

3.11.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

IVECO dostarczy firmie Amazon 1064 IVECO S-WAY zasilane gazem przeznaczone do realizacji dostaw w Europie

22.11.2021

Koniec oczekiwania: Ford ogłasza datę premiery Rangera nowej generacji

3.11.2021

UPS Healthcare uruchamia usługę UPS Premier w całej Europie

2.11.2021

Historia twojego kierowcy… lub kierowczyni. Prof. Bralczyk komentuje kampanię firmy Uber

8.10.2021

Paczkomaty® InPost – strefa ułatwionego dostępu dla osób niewysokich

1.10.2021

DHL Express redukuje emisję spalin. Stawia na ciężarówki zasilane ciekłym gazem ziemnym

30.10.2021