Bridgestone i Michelin wspólnie podejmują dyskusję na temat roli odzyskiwanej sadzy w kształtowaniu bardziej zrównoważonego rozwoju mobilności

Bridgestone i Michelin wspólnie podejmują dyskusję na temat roli odzyskiwanej sadzy w kształtowaniu bardziej zrównoważonego rozwoju mobilności

18.11.2021
Czas czytania ok. 3 minut

· Michelin i Bridgestone przedstawią wspólne stanowisko w sprawie zrównoważonego rozwoju w przemyśle oponiarskim podczas konferencji Smithers Recovered Carbon Black, która odbędzie się 22 listopada.

· Prezentacja będzie poświęcona zwiększeniu wykorzystania odzyskanej sadzy w oponach oraz korzyściom środowiskowym płynącym z zastosowania tego bardziej zrównoważonego materiału.

· Bridgestone i Michelin zapraszają partnerów z branży oponiarskiej do większego zaangażowania w wykorzystanie surowców wtórnych.

Bridgestone Corporation i Michelin Group, przedstawią wspólne podejście do obiegu materiałów i dążenia do zwiększenia wykorzystania odzyskiwanej sadzy z opon. Wspólna prezentacja będzie miała miejsce podczas konferencji Smithers Recovered Carbon Black Conference w Amsterdamie już 22 listopada.

Szacuje się, że każdego roku miliard opon na całym świecie osiąga końcowy okres swojej użyteczności. Wiele z wyzwań technicznych związanych z wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu i odzysku z opon wycofanych z eksploatacji zostało dobrze opracowanych, ale nadal istnieją inne bariery utrudniające osiągnięcie obiegu materiałów na skalę niezbędną do stworzenia bardziej zrównoważonego ekosystemu mobilności. Obecnie mniej niż 1 proc. sadzy wykorzystywanej na całym świecie w produkcji nowych opon pochodzi z recyklingu zużytych produktów. Wynika to m.in. ze słabej sieci odzysku i ponownego wykorzystania sadzy.

Recykling sadzy daje możliwość zmniejszenia zależności przemysłu oponiarskiego od petrochemikaliów poprzez zastąpienie części tradycyjnej sadzy zrównoważoną i bardziej ekologiczną alternatywą. Dodatkowo, zastosowanie odzyskanej sadzy w nowych oponach zmniejsza emisję CO2 nawet o 85 proc. w porównaniu do materiałów pierwotnych.

Podczas konferencji, obie firmy przedstawią plan działania mający na celu promowanie i zwiększenie wykorzystania odzyskanej sadzy w nowych oponach i innych produktach z gumy. Do osiągnięcia tego celu potrzebna będzie współpraca z interesariuszami z branży oponiarskiej. W związku z tym Michelin i Bridgestone dążą do nawiązania współpracy z różnymi podmiotami, w tym innymi producentami opon, dostawcami sadzy, partnerami zajmującymi się pirolizą i nowo powstającymi firmami technologicznymi, aby przyspieszyć postępy i zwiększyć podaż odzyskiwanej sadzy.

Zwiększenie wykorzystania odzyskanej sadzy w oponach ma kluczowe znaczenie dla realizacji wizji Bridgestone dotyczącej zrównoważonej mobilności" – powiedział Jakob Ronsholt, wiceprezes ds. strategii i transformacji, Bridgestone w regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki i dodaje – „Wspólnie z Michelin i innymi partnerami możemy nadać tempo tej ważnej inicjatywie i zwiększyć nasze wysiłki zmierzające do redukcji emisji CO2 i rozwoju produkcji z materiałów w pełni odnawialnych i zrównoważonych."

„Od lat toczą się dyskusje na temat różnych ograniczeń i przeszkód, które uniemożliwiają branży oponiarskiej wykorzystanie surowców pochodzących z recyklingu lub odzysku w znaczących ilościach” - powiedział Sander Vermeulen, wiceprezes ds. recyklingu produktów gumowych wycofanych z eksploatacji w Michelin. „Uznaliśmy, że nadszedł czas, aby przestać dyskutować i aktywnie przyczynić się do znalezienia rozwiązań, które pozwolą całej branży stać się bardziej zrównoważoną poprzez zwiększenie jej zdolności do zastosowania materiałów pochodzących z recyklingu lub odzysku z opon wycofanych z eksploatacji. Cieszę się, że znaleźliśmy w Bridgestone partnera, który podziela naszą wizję i razem zapraszamy interesariuszy w całym łańcuchu produkcyjnym opon i wyrobów z gumy do udziału w dążeniu do obiegowego wykorzystywania materiałów” – dodaje.

W ramach wspólnej inicjatywy Bridgestone i Michelin poprowadzą prace nad opracowaniem dokumentu, który nakreśli rolę branży oponiarskiej w osiągnięciu gospodarki zamkniętej. W 2022 roku firmy opublikują białą księgę, w której przedstawią wymagania techniczne, charakterystykę i proponowane rozwiązania mające na celu zwiększenie udziału odzyskanej sadzy w nowych oponach.

Wyświetlenia: 288

Osiągnięto porozumienie ze stroną społeczną LOTOSU

2.11.2021

Rośnie aktywność najemców na warszawskim rynku biurowym

13.10.2021

SPAR – pierwszy koncept TOPS! otwarty w Poznaniu

16.11.2021

Ford prezentuje zupełnie nowy samochód wielofunkcyjny Tourneo Connect, który zapewnia przestrzeń i wszechstronność podczas tygodniowej pracy, jak i podczas rodzinnego weekendowego wypoczynku

12.10.2021

Zerowy PIT dla seniorów, rozszerzona ulga dla klasy średniej. Co zawiera nowa wersja Polskiego Ładu?

8.10.2021

Historia twojego kierowcy… lub kierowczyni. Prof. Bralczyk komentuje kampanię firmy Uber

8.10.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Zielone światło dla reorganizacji LOTOSU

15.10.2021

Firma Ford Polska wyróżniona nagrodą eMobility Media Awards w kategorii „Kampania medialna roku”

11.10.2021

CUPRA wybrała opony letnie Goodyear dla elektrycznego modelu Born

25.11.2021

Nowoczesna oferta flotowa. Jak Ford jest przygotowany na wyzwania teraźniejszości i przyszłości?

18.11.2021

W co warto inwestować w obliczu rosnącej inflacji?

3.11.2021

Real Management sprzedało budynek Canal+

21.10.2021