Z Wielkiej Brytanii do Europy – Go Logis rozwija usługi drogowe dla branży chemicznej

Z Wielkiej Brytanii do Europy – Go Logis rozwija usługi drogowe dla branży chemicznej

18.11.2021
Czas czytania ok. 4 minut

Go Logis, polski spedytor o zasięgu międzynarodowym, stawia na dynamiczny rozwój usług skierowanych do firm prowadzących wymianą handlową z Wielką Brytanią. Go Logis, który ma już długoletnie doświadczenie w organizacji dostaw w eksporcie do tego kraju, teraz, w odpowiedzi na wzrost zainteresowania ze strony polskich i europejskich firm, rozszerza ofertę o obsługę importu dla branży chemicznej.

Wymiana handlowa z Wielką Brytanią, po spowolnieniu na początku roku, w wyniku Brexitu ale także obostrzeń Covid-19, zaczyna łapać oddech.

- W ostatnim czasie widzimy wzrost zleceń na tym kierunku, zarówno w eksporcie jak i imporcie. Największe obawy klientów wciąż budzą jednak bariery administracyjne i zmiany w przepisach celnych związane z Brexitem, często ogłaszane z niewielkim wyprzedzeniem, co utrudnia planowanie procesów transportowych i łańcuchów dostaw. Rozwijając naszą ofertę, dzięki doświadczeniu w transporcie i obsłudze celnej, a także sprawdzonym partnerom, możemy proponować im rozwiązania rzadko wykorzystywane przez polskie firmy spedycyjne – wyjaśnia Joanna Jędruchniewicz-Wieczerza, specjalista spedycji i obsługi klienta, Go Logis.

Z Wielkiej Brytanii na całą Europę

W ramach dostaw importowych z Wielkiej Brytanii Go Logis organizuje regularne całopojazdowe (FTL) i dedykowane transporty drogowe, w tym ADR i w temperaturze kontrolowanej. Usługi skierowane są przede wszystkim do firm z branży chemicznej, dla których przewożone są różnego rodzaju ładunki, w tym m.in. granulaty, gotowe produkty i półprodukty do wyrobu m.in. farb. W ramach organizacji łańcuchów dostaw m.in. dla producentów spedytorzy Go Logis realizują także dostawy opakowań przemysłowych oraz pustych kontenerów i pojemników IBC, służących do przewozu substancji płynnych. Ładunki są odbierane z różnych miejsc na terenie Wielkiej Brytanii, w tym z okolic Manchesteru i Newcastle, a następnie dostarczane nie tylko do Polski, ale także innych krajów na terenie całej Europy.

Odprawa na T1

Jednym z największych wyzwań w organizacji transportów z Wielkiej Brytanii wciąż pozostają kwestie związane z obsługą i nowymi procedurami celnymi. Go Logis, jako jedna z nielicznych polskich firm spedycyjnych, organizuje transporty w imporcie w procedurze celnej tranzytu zewnętrznego T1.

- Wykorzystanie procedury T1 jest możliwe dzięki podpisaniu przez nas umowy z operatorem, który, ze względu na wymagane zabezpieczenie finansowe, może świadczyć tego typu usługi - wyjaśnia Kamila Romaniuk, specjalista spedycji i obsługi klienta, Go Logis.

Zastosowanie procedury T1 przynosi konkretne korzyści importerom, co wiąże się z zawieszeniem należności celnych i innych opłat aż do momentu przetransportowania ich towarów z Wielkiej Brytanii do miejsca dostawy na terenie UE.

Przez Wielką Brytanię do Irlandii na T2

Wielka Brytania jest także krajem tranzytowym dla drogowych dostaw drobnicowych, organizowanych przez Go Logis z Polski do Irlandii. Do tego kraju spedytor realizuje przewozy specjalne w temperaturze kontrolowanej, ładunków niebezpiecznych ADR (wszystkie klasy, z wyłączeniem klasy 2 i 7) oraz wyrobów akcyzowych, wytwarzanych na bazie alkoholu (transport tych towarów na terenie Polski musi być zgłoszony na platformie PUESC, a przewoźnik powinien uzupełnić dane w rejestrze zgłoszeń SENT).

Spedytorzy Go Logis organizują dostawy w eksporcie do Irlandii przez UK w procedurze tranzytowej T2, stosowanej dla towarów pochodzących z Unii Europejskiej i dużym zabezpieczeniu celnym. Procedura T2, ze względu na koszty i wysokie ryzyko kar, w przypadku nieprawidłowego jej zamknięcia w kraju docelowym, jest wciąż rzadko wykorzystywana przez polskie firmy spedycyjne. Jej zastosowanie przekłada się na wymierne korzyści dla klientów, daje im pewność terminowej realizacji transportu i zabezpiecza przed zatrzymaniem przewożonego towaru na terenie Wielkiej Brytanii.

Po 1 stycznia bez zmian w obsłudze celnej importu z UK do UE

- Na bieżąco śledzimy zapowiadane zmiany w przepisach regulujących wymianę handlową na tym kierunku. Teraz dotyczą one głównie eksportu, natomiast po 1 stycznia w imporcie z Wielkiej Brytanii do UE, także w przypadku branży chemicznej, nadal będą obowiązywać te same zasady, co obecnie. Czyli zgodnie z przepisami celno-podatkowymi, najpierw odprawa celna eksportowa w kraju nadawcy (EX1) oraz T1 do kraju odbiorcy, następnie odprawa w urzędzie celnym przeznaczenia oraz jako finał całej operacji rozładunek i dostawa towaru do odbiorcy – mówi Joanna Jędruchniewicz-Wieczerza.

Wyświetlenia: 279

650 ton asfaltu LOTOSU na litewskim lotnisku

15.11.2021

Prologis uhonorowany przez Księcia Walii odznaczeniem Terra Carta Seal

9.11.2021

Rozpoczynamy drugi etap remontu autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą woj. opolskiego i śląskiego

13.10.2021

Bezpłatne szkolenia z bezpieczeństwa jazdy. Startuje piąta polska edycja programu edukacyjnego Ford Driving Skills for Live

30.09.2021

Czy podwyżki stóp procentowych odbiły się echem na rynku mieszkań

18.11.2021

CUPRA wybrała opony letnie Goodyear dla elektrycznego modelu Born

25.11.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Podatek katastralny w Polsce? Co może oznaczać dla sektora nieruchomości

22.11.2021

Jak sprzedawały się nowe mieszkania w wakacje

8.10.2021

GLS Poland rozpoczyna współpracę z Auchan

1.10.2021

BM Reflex: Coraz bliżej 6 zł

4.10.2021

Nowy SPAR w Czekanowie

9.11.2021

Im bardziej proekologicznie, tym wygodniejsze do pracy

8.11.2021