ATM Milano rozszerza umowę z Solarisem, zamawiając 50 trolejbusów

ATM Milano rozszerza umowę z Solarisem, zamawiając 50 trolejbusów

10.12.2021
Czas czytania ok. 2 minut

ATM Milano rozwija swoją bezemisyjną flotę pojazdów komunikacji miejskiej o kolejne trolejbusy Solarisa. W połowie listopada 2021 podpisano zamówienie na dostawę 50 sztuk Trollino 18. Wartość kontraktu to blisko 40 mln euro.

Zamówienie 50 egzemplarzy Trollino 18 przez ATM Milano stanowi rozszeszenie umowy z 2018 roku, w ramach której Solaris dostarczył już 30 trolejbusów. To nie jedyny kontrakt dla włoskiego przewoźnika – w 2018 i 2019 roku zrealizowano również dostawę łącznie 165 autobusów elektrycznych Solaris Urbino electric. Niskopodłogowe, przegubowe Trollino 18 to pojazdy niezwykle ciche i całkowicie bezemisyjne w miejscu użytkowania. Do Mediolanu trafią modele wyposażone w silniki trakcyjne o mocy 160 kW każdy oraz baterie o pojemności 45 kWh. Trolejbusy będą mogły uzupełniać energię w bateriach podczas jazdy, gdy będą podłączone do sieci trakcyjnej. Ponadto, pojazdy będą mogły poruszać się na odcinku do 15 km bez konieczności podłączania do sieci trakcyjnej. Jest to szczególnie przydatne w miejscach pozbawionych trakcji, np. w zabytkowej części miasta oraz w przypadku awarii. Na pokładzie przegubowych trolejbusów podróżować będzie mogło do 135 pasażerów, w tym 31 na miejscach siedzących. Komfort przejazdów zapewni wydajna klimatyzacja.

Mediolańskie Trollino będą także wyposażone w zaawansowany system monitoringu. W jego skład wejdzie 10 kamer, w tym kamera wsteczna, 10” monitor na konsoli środkowej oraz rejestrator. Jednym z elementów podnoszących standardy bezpieczeństwa będzie stały monitoring izolacji komponentów zasilanych z linii wysokiego napięcia od nadwozia pojazdu. W razie wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości system automatycznie opuści odbieraki prądu. W pojazdach będzie również funkcjonował system liczenia pasażerów. Pierwsze Trollino z nowej puli zamówienia trafi do Włoch pod koniec 2022 roku.

„Bardzo się cieszymy z udanej współpracy z ATM Milano, czego dowodem jest rozwinięcie kontraktu o kolejne 50 trolejbusów Trollino 18. Jesteśmy dumni z tego, że zeroemisyjne pojazdy Solarisa – których wraz z realizacją najnowszego zamówienia będzie już niemal 250 sztuk – z powodzeniem służą mieszkańcom stolicy Lombardii, znacząco przyczyniając się do redukcji spalin i ograniczania poziomu hałasu. Inwestycja w bezemisyjne pojazdy na taką skalę świadczy o tym, jak poważnie miasto podchodzi do wyzwania, jakim jest zielona transformacja transportu publicznego. To zaszczyt być partnerem tak ważnego przedsięwzięcia” – mówi Alberto Fiore, Dyrektor Zarządzający Solaris Italia S.r.l.

Współpraca Solarisa z ATM Milano trwa od 2014 roku. Od tego czasu z fabryki w Bolechowie do Mediolanu wyjechało ponad 300 pojazdów, w tym ok. 200 trolejbusów i autobusów elektrycznych. Do końca 2030 roku, włoski przewoźnik planuje całkowicie zrezygnować z autobusów z silnikami diesla na rzecz pojazdów zeroemisyjnych w miejscu użytkowania.

Fot. Kiepe Electric.

Solaris Bus & Coach

Wyświetlenia: 754

Ostatnio dodane wiadomości

GLS ze Złotym Certyfikatem EcoVadis

28.03.2022

Uszczelniona skrzynia do transportu mokrej ziemi

28.03.2022

Nowe partnerstwo w Święcicach: Kuehne+Nagel i Cam Cam Copenhagen podpisali trzyletni kontrakt na obsługę logistyczną e-commerce

29.03.2022

DKV współpracuje z Imagine Foundation

28.03.2022

Jakie ułatwienia rząd powinien jeszcze wprowadzić dla uchodźców z Ukrainy?

24.03.2022