Platforma sprzedażowa zyskuje dostęp do 35.000 punktów odbioru na 8 rynkach w Europie
InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – podpisał pięcioletnią umowę partnerską z Vinted, największą w Europie internetową platformą sprzedażową w segmencie mody używanej. Tym samym InPost staje się jednym z partnerów Vinted w całej Europie. Usługa będzie świadczona pod marką InPost w Wielkiej Brytanii, Polsce i we Włoszech oraz Mondial Relay we Francji, Belgii, Holandii, Portugalii i Hiszpanii.
Umowa pozwoli wykorzystać rozległą transgraniczną sieć InPost obejmującą 35.000 punktów doręczeń poza domem i oferując użytownikom Vinted ekonomiczną, wygodną opcję odbioru zakupów w dogodnym dla nich czasie i miejscu.
– To nasze pierwsze paneuropejskie partnerstwo, obejmujące wszystkie osiem rynków, na których jesteśmy obecni. Jesteśmy przekonani, że to dopiero początek. Nasza umowa z Vinted pokazuje, że InPost ma skalę i możliwości, aby być strategicznym partnerem w zakresie dostaw poza domem dla firm działających na rynkach całej Europy – ze szczególnym uwzględnieniem usług out-of-home. Cieszymy się, że możemy być częścią rozwiązania wysyłkowego Vinted – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
Vytautas Atkočaitis, dyrektor ds. wysyłek w Vinted, dodał:
– Jako firma skoncentrowana na oferowaniu naszym członkom najlepszych możliwości wyboru sposobu wysyłania i odbierania przesyłek, ze szczególnym uwzględnieniem PUDO i opcji skrytek, z przyjemnością kontynuujemy udaną współpracę z InPost i Mondial Relay na wielu rynkach w Europie.
Vinted jest największym internetowym rynkiem konsumenckim w Europie dedykowanym modzie używanej, z ponad 50 milionami użytkowników w 13 krajach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć ponad 20.000 Paczkomatów® w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40.000 e-sprzedawców.
Strategicznie umiejscowiony w szybko rozwijającym się ekosystemie e-commerce, korzysta ze sprzyjających trendów rynkowych – co pozwala na szybkie wdrażanie nowych maszyn.
Paczkomaty® InPost zapewniają konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do Paczkomatów® redukuje emisję CO 2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienie wygodniejszego rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu.
Wysoce wydajna infrastruktura IT i szybkie wdrażanie nowych technologii stanowią podstawę działalności i rozwoju InPost. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce.
W styczniu 2021 InPost z sukcesem zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam.
W lipcu 2021 roku InPost z sukcesem sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’ we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym InPost stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce. InPost i Mondial Relay dostarczyły łącznie w 2021 roku ponad 517 mln przesyłek.
InPost