SALESmanago – wiodąca polska firma oferująca technologie marketingowe dla sektora eCommerce – osiągnęła w 2021 roku rekordowe roczne przychody subskrypcyjne w wysokości 80 mln zł, utrzymując 45% tempo wzrostu rok do roku. Nowymi użytkownikami platformy zostały znane na całym świecie marki, m.in. Crocs, Converse, Burger King czy Victoria’s Secret, korzystające z rozwiązań takich jak Customer Data Platform do zarządzania danymi o klientach oraz narzędziami do email marketingu, personalizacji strony internetowej i zarządzania kampaniami w Social Media oraz sieciach reklamowych.
– Kluczem do rozwoju SALESmanago są rosnące wymagania rynku eCommerce i nowe możliwości technologiczne, które staramy się jako organizacja bardzo szybko adresować. W tym momencie dysponujemy jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie technologii w obszarze zarządzania danymi o klientach oraz sztucznej inteligencji. Oferujemy je w postaci szybko wdrażanych praktycznych rozwiązań. W 2022 chcemy utrzymać tempo wzrostu, rozwijać się dynamicznie na rynkach europejskich. Obserwujemy również rynek z zamiarem realizacji ewentualnych przejęć komplementarnych biznesów działających w obszarze eCommerce – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel i prezes zarządu SALESmanago.
Sprzedaż zagraniczna stanowi 60% przychodów spółki. Kluczowymi modułami napędzającymi sprzedaż spółki są rozwiązania w obszarze gromadzenia danych konsumenckich bezpośrednio od klientów, tzw. zero-party data. Dane tego typu pomagają efektywnie funkcjonować sklepom internetowym w czasie zacieśniających się regulacji prawnych w zakresie prywatności danych ograniczających wykorzystanie tzw. ciasteczek. W 2021 roku SALESmanago wdrożyła pierwszy na świecie moduł do gromadzenia i zarządzania takimi danymi – Customer Preference Center. Ogółem wprowadzono aż 18 nowych funkcjonalności, i 79 usprawnień. Firma zatrudniła 100 nowych pracowników – aktualny stan zatrudnienia to już ponad 350 osób.
30 listopada 2021 międzynarodową ekspansję SALESmanago wzmocniły nowe fundusze. Na dziewięciocyfrową inwestycję w rozwój zdecydowały się SilverTree Equity – wiodący gracz private equity, specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu oraz Perwyn – rodzinna firma private equity.
Wśród ponad 530 nowych klientów, pozyskanych w 2021 przez SALESmanago są Crocs, Burger King, Victoria’s Secret, Converse, Aiwa, The Body Shop czy Würth. Rosnąca liczba marek premium w portfolio SALESmanago wskazuje, że spółka zmierza pewnym krokiem w kierunku pozycji Europejskiego lidera rynku Customer Data Platform i Marketing Automation.
Roczny przychód z subskrypcji na poziomie blisko 80 mln złotych w 2021 r. wsparł rekordowy wzrost na poziomie 58% w segmencie średnich i dużych firm eCommerce – napędzany głównie przez bezpośrednią sprzedaż na rynkach zagranicznych i wzrost tej kategorii przychodów o ponad 100%.
SALESmanago