Kolejne miasto wybiera autobusy eCitaro

Kolejne miasto wybiera autobusy eCitaro

17.03.2022
Czas czytania ok. 2 minut

Umowa na dostawę 4 elektrycznych pojazdów Mercedes-Benz eCitaro G dla Zielonej Góry podpisana.

16 marca b.r. nastąpiło uroczyste podpisanie umowy na dostawę 4 szt. Mercedes-Benz eCitaro G dla Zielonej Góry. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Miasta Zielonej Góry- Urzędu Miasta Zielonej Góry, Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Zielonej Górze oraz EvoBus Polska Sp. z o.o. Do jeżdżących po mieście modeli Conecto z napędem Diesla dołączą w przyszłym roku zamówione dziś bezemisyjne, elektryczne eCitaro G.

Zielona Góra jest kolejnym miastem, które zdecydowało się na zakup Mercedes-Benz eCitaro G. W tym miesiącu umowa na 11 takich modeli została podpisana z MPK Wrocław.

Autobusy dla Zielonej Góry różnią się jednak innym ładowaniem baterii. W przedniej części autobusów umieszczone będą szyny kontaktowe umożliwiające ładowanie pojazdu pantografem odwróconym. Rozwiązanie to pomaga zmniejszyć masę pojazdu oraz zapewnia możliwość szybkiego ładowania jak tradycyjny pantograf.

Do zalet modelu eCitaro G należy zarządzanie termiką magazynów energii zarówno w okresie letnim jak i zimowym. Układ zarządzania temperaturą baterii jest w pełni zintegrowany z inteligentnym i automatycznym system sterowania temperaturą wnętrza w autobusie. Silniki eCitaro G zasilane są akumulatorami litowo-jonowymi typu NMC drugiej generacji (baterie niklowo-manganowo-kobaltowe) o łącznej mocy do 258 kWh. Mają one budowę modułową: akumulatory zostały podzielone na osiem modułów, z których każdy dostarcza około 32,5 kWh. Operatorzy transportu publicznego mogą dostosować swoją strategię użytkowania i ładowania pojazdów do swoich indywidualnych potrzeb dzięki dużej pojemności zastosowanych baterii.

Zintegrowany system ogrzewania i klimatyzacji z pompą ciepła oparty jest na czynniku chłodniczym CO 2 . Z apewnia najwyższą efektywność energetyczną i pozwala na zaoszczędzenie do około 40 % energii w stosunku do klasycznych układów. Ciepło odprowadzane z urządzeń elektrycznych i baterii wykorzystywane jest w systemie ogrzewania i klimatyzacji autobusu.

Maksymalną energooszczędność zapewnia też elektrohydrauliczny układ kierowniczy Inteligent Eco Steering. System AVAS ostrzega przechodniów o nadjeżdżającym, cichym pojeździe, a system detekcji zapewnia bezpieczeństwo pożarowe.

Mercedes-Benz eCitaro to podstawa innowacyjnej ofensywy zmierzającej ku elektryfikacji lokalnego transportu publicznego. Podejmowane działania Daimler Buses zmierzają do spełnienia wizji bezemisyjnego transportu. Strategia elektryfikacji pojazdów zakłada dostępność w ciągu najbliższych lat kompletnej oferty z neutralnym bilansem CO 2 w seryjnej produkcji.

Konstrukcję bazową dla eCitaro dostarczył model Citaro, który za sprawą blisko 60 000 sprzedanych egzemplarzy jest absolutnym bestsellerem wśród autobusów miejskich na świecie.

Nowe pojazdy będą podtrzymywać wysoki standard podróżowania dotychczasowymi autobusami z gwiazdą oferując pasażerom m.in. ergonomiczny rozkład siedzeń i poręczy, miejsca na wózki dziecięce oraz wózek inwalidzki, klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu, 2 biletomaty, a także porty USB do ładowania smartfonów.

Daimler Buses

Wyświetlenia: 16328