Wywiad

6 822 wyświetleń | Czas czytania ok. 4 minut

Hellmann Worldwide Logistics Polska: „Stawiamy na rozwój i otwartość na oczekiwania naszych Klientów.”

Krzysztof StasiakKrzysztof Stasiak

Rozmowa z Panem Krzysztofem Stasiakiem - Dyrektorem oddziału Gdańsk Hellmann Worldwide Logistics Polska.

Pan Krzysztof to prywatnie mąż i ojciec dwójki dzieci. Po pracy pasjonat sportowego stylu życia. Wielokrotny uczestnik zawodów triathlonowych, pływackich i biegowych, m.in. dwukrotnie ukończył zawody Herbalife Triathlon Gdynia z najlepszym wynikiem 5:26 oraz dwa maratony biegowe z najlepszym wynikiem 3:44 oraz maraton pływacki BTC Gdynia. Kolejnym nowym wyzwaniem dla niego jest ukończenie całego dystansu Ironman (3.8 km pływanie / 180 km rower / 42,195 km bieg).

M.M.:
Jakie miejsce w Hellmann Worldwide Logistics zajmuje kierowana przez Pana placówka?

Krzysztof Stasiak: Hellmann Worldwide Logistics Polska posiada 10 oddziałów na terenie całego kraju. Oddział Gdańsk - którego jestem Dyrektorem - przenieśliśmy do Panattoni Park Gdańsk 1 czerwca br. Jest on jednym z trzech – oprócz Gdyni i Szczecina - znajdujących się na północy kraju. Oddział Gdańsk należy do sieci drobnicy krajowej Hellmann Worldwide Logistics Polska i obsługuje klientów głównie na terenie Trójmiasta i okolic czyli m. in. Lęborka, Kwidzyna i Malborka.

M.M.: Panie Dyrektorze, czym zostało podyktowane przeniesienie Oddziału w Gdańsku, którym Pan kieruje,  do Panattoni Park?

K.S.: W Hellmann Worldwide Logistics Polska stawiamy na rozwój i otwartość na oczekiwania naszych Klientów. W ostatnim czasie zwiększyliśmy liczbę pracowników w naszym oddziale ponad dwukrotnie, od maja rozpoczęliśmy współpracę z nowym, bardzo ważnym dla nas Klientem. Nowi Klienci, zbyt mała powierzchnia biurowa i magazynowa praktycznie „zmusiły” nas do wprowadzenia pewnych zmian. Stąd decyzja o zmianie lokalizacji.
Na rynku trójmiejskich powierzchni magazynowych firma Panattoni wykazała się największą elastycznością w przygotowaniu lokalizacji pod nasze oczekiwania. Mam tu na myśli m. in. moduł magazynowy o powierzchni 2600 m2, który został wyposażony w osiem doków oraz jedną bramę z poziomu zero specjalnie dla nas. Jednocześnie przy atrakcyjnej ofercie cenowej oraz lokalizacji z szybkim dostępem do rejonów dystrybucyjnych poprzez południową obwodnicę Gdańska i bliskością portu DTC, Panattoni okazał się najlepszym wyborem.

M.M.: Czy Pański Oddział, np. w związku z umiejscowieniem, ma swoją specyfikę w porównaniu z innymi oddziałami firmy?

K.S.: W Hellmann Worldwide Logistics Polska oferujemy usługi transportu drogowego (krajowego i międzynarodowego) drobnicowego i całopojazdowego, usługi frachtu kolejowego, morskiego i lotniczego oraz szeroko pojętej logistyki magazynowej. W Gdańsku świadczymy wszystkie usługi drogowe oraz logistykę magazynową. To, co nas jednak wyróżnia na tle pozostałych oddziałów, to przeładunki kontenerów morskich, z uwagi na bliskość portu.

M.M.: 
Co jest Państwa specjalnością?

K.S.: W Hellmann Worldwide Logistics Polska specjalizujemy się przede wszystkim w kompleksowej obsłudze logistycznej międzynarodowych marek z branży alkoholowej, RTV oraz małego AGD.

M.M.: Rok 2014 był dla Hellmann Worldwide Logistic Polska bardzo owocny. Obecnie znajdujemy się na półmetku 2015. Jest szansa, że trend wzrostowy się utrzyma?

K.S.: Wstępne wyniki po pierwszych 5 miesiącach w 2015 roku jawią się nam bardzo optymistycznie. Liczymy i dołożymy wszelkich starań, by wyniki po pierwszym półroczu były jak najbardziej zadowalające. W oddziale Gdańsk pozyskaliśmy nowego, dużego klienta z branży alkoholowej - z czego jesteśmy bardzo dumni. Obecnie z 1600 m2 zajmowanych do maja 2015 przenieśliśmy się na powierzchnię ponad 5200 m2. Te liczby pokazują, w jakim tempie rozwija się cała nasza firma.

M.M.: Stawiacie na rozwój w kierunku…

K.S.: Zrównoważony rozwój wszystkich produktów i optymalizacja kosztów to kierunek w którym podąża Hellmann Worldwide Logistics Polska i oczywiście mój oddział. Obecnie możemy pochwalić się dużym wzrostem w produkcie transportu całopojazdowego krajowego i międzynarodowego.

M.M.: Jakie obecnie widzi Pan największe przeszkody dla rozwoju branży TSL w Polsce i w Europie?

K.S.:
Jestem wiecznym optymistą i widzę tylko pozytywne strony, zawsze. Tak też oceniam rozwój naszej branży. Nowy tabor samochodów ciężarowych na naszych drogach, nowe inwestycje drogowe, nowoczesne centra logistyczne, wciąż rozwijające się porty przeładunkowe i zwiększające się ilości TEU w transporcie morskim to zdecydowanie możliwości, które wpływają na rozwój naszej branży.

M.M.: Co Pana zdaniem wpływa na tak prężny rozwój branży TSL w Polsce?

K.S.: Polska należy obecnie do jednych z najszybciej rozwijających się krajów UE, natomiast branża TSL jest idealnym barometrem sytuacji gospodarczej. To właśnie dlatego tak prężnie się rozwija.

12.06.2015

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

Coraz bliżej otwarcia na Zakopiance

17.09.2019

Bridgestone gotowy na przywitanie świata w swoim rodzinnym mieście z okazji Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Tokio 2020

25.07.2019

Przy śniadaniu o Strategii Lean

4.07.2019

Współpraca DRABPOL-u z CURTISS-WRIGHT

24.09.2019

Goodyear przygotowuje się do następnej rundy Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych

12.09.2019

Drabpol integruje system KIBES w pierwszej śmieciarce elektrycznej BANKE

13.09.2019