Wywiad

6 550 wyświetleń | Czas czytania ok. 5 minut

SURET – podążając za zmieniającymi się uwarunkowaniami rynkowymi

Sebastian GawronSebastian Gawron

Rozmowa z Panem Sebastianem Gawronem, Dyrektorem Handlowym i  Rozwoju w SURET Sp. z o.o.

M.M.: Firma SURET istnieje na rynku polskim od 1992 roku. Z czym przede wszystkim,  zdaniem Pana Dyrektora, jest kojarzona?

Sebastian Gawron: Firma SURET jest przede wszystkim kojarzona z outsourcingiem transportu wewnętrznego oraz kompleksem okołoprodukcyjnych usług dla przemysłu.

M.M.: Spółka nie ogranicza się jedynie do Podkarpacia, na którym powstała…

S.G.: Zgadza się, spółka nie ogranicza się jedynie do Podkarpacia. Posiadamy odziały handlowo-serwisowe  również w województwach: świętokrzyskim, wielkopolskim, małopolskim, mazowieckim, śląskim i lubelskim. Działamy jednak  na terenie całej Polski i nie tylko, w ramach projektów relokacyjnych pracujemy w całej Europie m.in.: w Niemczech, Hiszpanii, we Włoszech, Finlandii, W. Brytanii.  Realizowaliśmy  projekty również w Azji oraz Ameryce Północnej.


M.M.:
Wspomniał Pan, że specjalizujecie się w obsłudze logistycznej transportu wewnętrznego przedsiębiorstw na zasadzie outsourcingu…

S.G.: Tak. Specjalizujemy się w usłudze logistyki transportu wewnętrznego, ale nie ograniczamy się tylko do tej usługi. Transport wewnętrzny to szerokie pojęcie, wymagające wielu kompetencji, korzystając z nich indywidualnie, wypożyczamy wózki widłowe i inny sprzęt transportowy, serwisujemy urządzenia tego typ, instalujemy i serwisujemy urządzenia dźwignicowe. Przenosimy i instalujemy linie produkcyjne lub całe zakłady.

M.M.: Ale to nie wszystkie aspekty Waszej działalności. Jakie jeszcze usługi oferujecie swoim klientom?

S.G.: Oferujemy naszymi klientom w szczególności kompleksową obsługę transportu wewnętrznego oraz instalacje i relokacje maszyn, linii produkcyjnych oraz instalacje nowych fabryk. Pozostałymi filarami naszej działalności są również:
* Sprzedaż wózków widłowych i sprzętu magazynowego marki CLARK, której jesteśmy autoryzowanym dealerem.
* Wynajem wózków widłowych  – krótkoterminowy i długoterminowy.
* Serwis wózków widłowych wszystkich marek.
* Sprzedaż części zamiennych do wózków widłowych.
* Usługi audytorskie i konsultingowe w zakresie optymalizacji transportu wewnętrznego.

M.M.: Kto konkretnie korzysta z Waszych usług, jacy klienci?

S.G.: Z naszych usług korzysta szerokie spektrum klientów:
* Mali przedsiębiorcy, to przede wszystkim wynajmem i  sprzedaż sprzętu transportowego.
* Zakłady produkcyjne, zwłaszcza tam, gdzie potrzebny jest outsourcing logistyki, w miejscach, gdzie ma sens wykonanie tej usługi przez firmę zewnętrzną.
* Są to również inwestorzy, którzy planują, relokację,  budowę lub rozbudowę zakładu.
Branże, w których działamy, to przede wszystkim: branża automotive, metalowa, stalowa, tytoń.

M.M.: W jaki sposób do Was trafiają klienci? Jak pozyskujecie nowych?

S.G.: Generalnie, poza sprzedażą i wynajmem sprzętu transportowego, nie posiadamy usług akwizycyjnych, nie szukamy klientów na podstawie przygotowanych przez firmy zewnętrzne baz danych i nie „pukamy” do każdych drzwi z rzędu. Z góry wiemy, do kogo chcemy trafić, planujemy i przygotowujemy strategie handlowe.  W przypadku wózków widłowych  są to drobni i średni klienci, których szukamy bezpośrednio na rynku, obserwując inwestycje i odbywające się przetargi.  Poszukiwania rynkowe ( realizowane poprzez jego śledzenie) są w szczególności ukierunkowane na projekty związane z relokacjami i instalacjami przemysłowymi oraz outsourcingiem logistyki wewnątrzzakładowej. Obserwujemy  pod kątem strategicznych i dużych zakupów inwestycyjnych lub zmieniających i kończących się kontraktów. Ponadto z uwagi na dobrą pozycje rynkową, i standard  kojarzony z profesjonalizmem, klienci trafiają do nas sami.
Naszą działalność promujemy standardowo w Internecie przy użyciu wielu dostępnych na rynku narzędzi oraz  poprzez wizyty referencyjne w obsługiwanych przez nas zakładach. Zapraszamy naszych klientów do zakładów produkcyjnych  i pozostałych obszarów, w których na co dzień funkcjonujemy, celem spojrzenia i dokonania własnej oceny poziomu i standardu oferowanych przez nas usług.


M.M.:
Zatrudniacie ponad 450 osób. Jakie wymagania im stawiacie?

S.G.: Od pracowników logistyki i operatorów sprzętu transportowego wymagamy, przede wszystkim, zaangażowania i sumienności w realizacji przekazanych im zadań. W przypadku pracowników o specjalnościach czysto technicznych / mechanik , monter, elektryk, elektronik itp./ wymagamy  również wysokich kwalifikacji i przynajmniej kilkuletniego oraz elastycznego podejścia do czasu pracy, ponieważ projekty niejednokrotnie wiążą się z częstymi wyjazdami. We wszystkich zakresach naszej działalności staramy się wdrażać również młodych ludzi, którzy pragną zdobyć wiedzę i doświadczenie.

M.M.: Panie Dyrektorze, na co, na jakie korzyści mogą liczyć ludzie podejmujący u Was pracę?

S.G.: Nowi pracownicy, wstępujący w szeregi SURET-u, mogą zdobyć  bezpośrednio doświadczenie oraz wiedzę związaną z produktami, które są w naszym portfelu usług oraz pośrednio poprzez swoistego rodzaju obycie w sferze usług przemysłowych, również generalnie mogą poznać specyfikę wielu gałęzi przemysłu.

M.M.:  W jaki sposób firma dba o środowisko lokalne i o prezentowany w społeczeństwie wizerunek?

S.G.: Firma SURET udziela się również w kwestiami związanymi z działalnością na rzecz lokalnej społeczności. Główny udziałowiec i Prezes firmy - Pan Stefan Bieszczad - bardzo aktywnie wspiera lokalną społeczność, organizując wiele lokalnych imprez i innych inicjatyw.

M.M.: Z czego jest Pan szczególnie dumny jako dyrektor handlowy firmy?

S.G.: Jako dyrektor handlowy  jestem dumny z tego, że firma się nieustannie rozwija i podąża za zmieniającymi się uwarunkowaniami rynkowymi. Dodatkowo każda zmiana powoduje, że jesteśmy nie tylko o krok dalej, ale i wyżej. Tworzy to próg dla  słabszej konkurencji i jednocześnie otwiera nowe możliwości pozyskania klienta. Nieustannie patrzymy wstecz i wyciągamy wnioski, co należy poprawić, zoptymalizować, zmienić.  Proces poszukiwania szans i korzystania z naszych możliwość a przede wszystkim z bardzo wszechstronnego potencjału ludzkiego, to nasz klucz do sukcesu.

M.M.: W jakim kierunku teraz zmierza spółka? Na co postawi, Pana zdaniem, w dalszym rozwoju?

S.G.: Spółka zmierza w kierunku wyższej specjalizacji optymalizacji procesów transportu, a przede wszystkim zmniejszenia udziału transportu ciężkiego w logistyce zakładowej. Ponadto planujemy rozszerzenie specjalizacji w zakresie usług relokacyjnych i instalacyjnych.  W dalszym rozwoju SURET ponownie postawi na kształtowanie właściwego poziomu kadry, w szczególności w zakresie optymalizacji procesów logistycznych i projektowania technologicznego.  

25.06.2015

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

Plac budowy tunelu w Świnoujściu został przekazany Wykonawcy!

20.10.2019

Scania AXL – nowy koncepcyjny bezzałogowy pojazd ciężarowy

24.09.2019

Ekspansja Grupy Fracht w Afryce – operator uruchamia nowy oddział w Egipcie

19.09.2019

Największy na świecie konkurs dla personelu serwisowego – VISTA – przyciąga mechaników z całego świata

10.09.2019

50 kolejnych ekologicznych Solarisów pojedzie do Szwecji

4.09.2019

Continental dostawcą opon OE do ciągników rolniczych John Deere

4.07.2019