Wywiad

6 759 wyświetleń | Czas czytania ok. 5 minut

Drabpol Telematics – perfekcja zarządzania (cz. I)

Krzysztof DrabczyńskiKrzysztof Drabczyński

Rozmowa z Panem Krzysztofem Drabczyńskim – Dyrektorem Drabpol Telematics – jednym z kluczowych działów firmy Drabpol.

Pan Krzysztof, z wykształcenia prawnik, jest przedsiębiorcą oraz aktywnym działaczem pro bono dla licznych inicjatyw społecznych. Obecnie w trakcie zdobywania tytułu MBA. Prywatnie fan sportu, spędzający każdy wolny weekend na poznawaniu nowych miejsc.

M.M.: Kiedy na rynku zaistniał Drabpol w 1983 roku, rzeczywistość była bardzo trudna. Na co wtedy postawili założyciele firmy?

Krzysztof Drabczyński: Drabpol, wtedy nie nosząca jeszcze tej nazwy, od samego  początku była i nadal jest kierowana przez jej założyciela, Pawła Drabczyńskiego. Tak w 1983, jak i teraz w 2015, nadrzędnym celem działań firmy jest dostarczanie rozwiązań dla bezpieczeństwa biernego w transporcie. Po początkowych działaniach z zakresu naprawy sprzętu elektroniki samochodowej, w 1986 r. do portfolio dołączone zastały tachografy. W zasadzie to ta decyzja stworzyła przyszłość, która jest dzisiejszą teraźniejszością. Później dzięki dużemu zaangażowaniu Prezesa oraz zespołu, udało się już po zmianach ustrojowych wprowadzić do Polski największego producenta tachografów tj. firmę Continental VDO, wtedy jeszcze Mannesman Kienzle.

M.M.: Firma Drabpol istnieje od ponad 30 lat. Drabpol Telematics od ponad 15. Jakie miejsce zajmuje ten dział w strukturze całej firmy?

K.D.: Drabpol Telematics to połączenie dwóch silnych departamentów firmy tj. tachografów i telematyki. Już na początku XXI wieku rozwiązania telematyczne pojawiły się w naszej ofercie jako jedne z pierwszych w Polsce i bez wątpienia jako jedyne marki premium. Obecnie Drabpol Telematics to jedna z kluczowych gałęzi Drabpol na rynku aftermarket, z dużym udziałem procentowym w obrocie rocznym. Patrząc przez pryzmat tachografów i rozwiązań IT dla transportu, mamy zapisaną piękną historię w firmie. Z jednej strony to powód do dumy, z drugiej odpowiedzialność przed naszym zespołem, by kontynuować te wyniki i umacniać swoją pozycję na rynku.

M.M.: Dział prezentuje mnóstwo rozwiązań. Które z nich wiodą prym?

K.D.: Od początku zeszłego roku po wprowadzeniu kluczowych zmian w sposobie funkcjonowania Drabpol Telematics wraz z zespołem zdecydowaliśmy się iść dwutorowo. Stale pozostawać liderami na rynkach, w których pozycję tą sobie wypracowaliśmy tj. tachografy oraz telematyka na rynkach maszyn roboczych i komunikacji miejskiej oraz rozpocząć silną ekspansję na rynki dotychczas przez nas pomijane. Posiadając takie zaplecze marketingowe i finansowe, jakie zapewnia Drabpol, oraz zgrany i doświadczony zespół, to nie jest trudne zadanie.
Maszyną napędową Drabpol Telematics jest obecnie najdokładniejszy system telematyczny na świecie, FM Communicator, który posiada nieprawdopodobny wręcz współczynnik ROI. Zadaniem FM Communicator jest obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów i maszyn, poprzez dokładne monitorowanie ich pracy oraz poprzez wpływanie bezpośrednio na kierowcę za pomocą mobilnego trenera ekojazdy. Drugą gwiazdą w naszym portfolio jest stworzona w roku 2014 usługa 4safe. To właśnie 4safe jest wyznacznikiem kierunku, w jakim zmierzamy, zapewniając kompleksową usługę zdalnego pobierania danych z tachografów z dowolnego miejsca na świecie, ich archiwizację oraz ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy. Unikalność tej usługi to właśnie zdalne pobieranie danych, nie oferowane przez żadną inną firmę w Polsce oraz odpowiedzialność mandatowa za cały proces.
Dzięki integracji rozwiązań reprezentowanych na terenie Polski, Drabpol Telematics tak naprawdę nie ma ograniczeń do stworzenia zarówno pakietu startowego dla nowo powstających firm, jak również szytego na miarę autorskiego rozwiązania dla największych firm w Polsce.

M.M.: Co, zdaniem Pana, jest Waszą specjalnością? Czym przyciągacie klientów?

K.D.: Będąc przedstawicielem Continental VDO od roku 1991 i zarazem posiadając najbardziej doświadczony i po prostu najlepszy zespół ludzi z zakresu tachografów w Polsce, siłą rzeczy, to właśnie ta część jest specjalnością nie tylko Drabpol Telematics, ale i całej firmy. Jednakże rynek tachografów się szybko zmienia i również podąża w stronę telematyki. Dla nas była to świetna informacja, bo i na tym rynku jesteśmy, sądzę, w trójce najdłużej działających firm.
Wspólnym mianownikiem dla wszystkich produktów, które wprowadzamy na polski rynek oraz usług jest bardzo wysoka jakość. Kwestia ceny, chociaż istotna, to nigdy nie stoi na pierwszym miejscu, jest wyłącznie liczbowym wyrażeniem wartości dostarczanego rozwiązania. Myślę, że właśnie takie podejście przyciąga kolejne firmy, które mają podobną wizję i styl prowadzenia biznesu i szukają rozwiązania swoich problemów, a nie taniego substytutu.

M.M.: Kto przede wszystkim korzysta z Waszych usług?

K.D.: Sektory rynku, na których działamy, to praktycznie wszędzie tam, gdzie występuje silnik i to zarówno ten spalinowy, jak i elektryczny. Najwięcej rozwiązań każdego dnia dostarczamy do firm transportowych poprzez sieć naszych autoryzowanych serwisów partnerskich tachografów, ale nie odbiegają od niego takie sektory jak: komunikacja miejska, maszyny robocze czy obecnie również floty samochodów osobowych.
Jeżeli jednak miałbym pokusić się o obraz klienta Drabpol Telematics, to widzę go jako człowieka nowoczesnego, potrafiącego inwestować i rozumiejącego istotę inwestycji, wymagającego i będącego liderem w swoich zakresie działalności a nie naśladowcą.

c.d.n.

06.07.2015

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

FedEx Express nagradza uczniowską firmę, której produkt odświeży wygląd Twoich butów

25.07.2019

Czyszczenie filtrów DPF a zużycie paliwa

15.10.2019

Już drugie auto od marki Breck trafiło do jej klientów

23.08.2019

Powstają nowe punkty nadań i odbioru przesyłek kurierskich. DHL Parcel ma już ponad 7000 lokalizacji i tylko w tym roku uruchomi w sumie 1000 nowych

1.10.2019

Andy Hay nowym dyrektorem Działu Zarządzania Nieruchomościami w regionie EMEA w Colliers International

11.09.2019

Zakończenie prac na remontowanym odcinku A4

30.09.2019