Wywiad

7 656 wyświetleń | Czas czytania ok. 4 minut

Europejskie Centrum Logistyczne w Zakroczymiu spółki ILS, czyli strzał w „logistyczną dziesiątkę”!

Wojciech AleksandrowiczWojciech Aleksandrowicz

Dzięki budowie Centrum Logistycznego w Zakroczymiu, firma Inter Cars ma szansę zająć pozycję europejskiego, a może nawet i światowego giganta branży motoryzacyjnej. 27 maja bieżącego roku odbyła się uroczystość podpisania Aktu Erekcyjnego pod budowę inwestycji.
O spółce ILS oraz o tym, jak się ona zmieni po uruchomieniu Europejskiego Centrum Logistycznego, mówi Wojciech Aleksandrowicz, Prezes ILS.

M.M.: W jaki sposób, Pan Prezes, scharakteryzowałby działalność spółki ILS, której przewodzi?

WA.: Działalność operacyjną pod własną marką rozpoczęliśmy w roku 2013. Świadczymy kompleksowe usługi logistyczne głównie w obszarze automotive. Od kilku lat zdobywamy również doświadczenia we współpracy z podmiotami z innych branż. Wielką siłą ILS jest bardzo duża elastyczność - nasze usługi dopasowane są do naszych klientów według ich indywidualnych potrzeb. Na dzisiaj dysponujemy bazą magazynową w Polsce, w Rumunii i na Łotwie. Oferujemy również ekspresowe stałe linie drobnicowe w Europie Środkowo-Wschodniej.

M.M.: Gdzie dokładnie usytuowane są Wasze obiekty magazynowe? Czy w najbliższym czasie zmieni się ich powierzchnia?

WA.: W Polsce obecnie posiadamy magazyny w Czosnowie (północne okolice Warszawy), Kajetanach (południe Warszawy), Komornikach k/Poznania, Wrocławiu i Sosnowcu. Dysponujemy również obiektami w Rydze (Łotwa) oraz Brasovie (Rumunia). W Zakroczymiu, w bliskim sąsiedztwie Portu Lotniczego Modlin, kilka miesięcy temu rozpoczęliśmy budowę nowego centrum logistycznego o łącznej powierzchni 40 000 m2. Rozbudowują się również nasze centra logistyczne w Sosnowcu i Brasovie. Zwiększamy także powierzchnię wynajmowaną w Komornikach.
EWS

M.M.: Jakie, Pana zdaniem, są najmocniejsze strony spółki ILS?

W.A.: Jest ich dużo, ale wymienię dwie najważniejsze. Pierwsza to elastyczność i sprawność, z jaką  działamy. W Polsce jest niewiele podmiotów, które są w stanie, w takim reżimie czasowym zaspokoić oczekiwania klientów. Każde zamówienie złożone w Polsce przez filię Inter Cars do godz. 18.00 jest dostarczone najpóźniej następnego dnia do godz. 6.00. Mocnymi stronami spółki są również stale rozwijane i modernizowane zaplecze oraz stabilność, jaką daje Grupa Kapitałowa Inter Cars. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę i partnerskie zasady współpracy z naszymi kooperantami we wszystkich obsługiwanych lokalizacjach. Staramy się budować długotrwałe relacje, mające wpływ na satysfakcję klienta.

M.M.: Spółka ILS jest głównym operatorem logistycznym Inter Cars, ale czy poszukujecie także klientów zewnętrznych?

W.A.: Rozwijamy się w tym obszarze, ale zdecydowanie w sposób organiczny. Współpracujemy z kilkunastoma podmiotami zewnętrznymi. Wymienić tu można Bosal Sp. z o.o., Orzeł Surowce Sp. z o.o., Best Service Sp. z o.o., Popz Poland Sp. o.o., czy AR Sales. Planujemy dalszy rozwój w obszarze usług magazynowych i dystrybucji, a nasze nowe centrum logistyczne znacząco zwiększy nasze możliwości. Nasze magazyny posiadają obsługę manualną, wspieraną systemami przenośników. Najbardziej zaawansowany technologicznie jest obecnie magazyn w Czosnowie, który pracuje w systemie put to light. Wszystkie nasze centra wykorzystują terminale radiowe, połączenia on-line z systemem informatycznym, zarządzającym magazynem, dzięki czemu nasi pracownicy nie używają przy zbiórce towarów dokumentów papierowych. Wszystkie opakowania wysyłkowe są ważone na wagach przepływowych, co pozwala na minimalizację błędów. Nasze nowe centrum w Zakroczymiu zostanie wyposażone w system sortujący o bardzo dużej wydajności – maksymalnie sorter będzie w stanie przeprocesować nawet 30.000 sztuk w ciągu godziny.

M.M.: Jak utworzenie Europejskiego Centrum Logistycznego wpłynie  na rozwój spółki?

W.A.: ILS operuje obecnie w pięciu magazynach w Polsce oraz w dwóch poza granicami kraju. Nasze zasoby wciąż się powiększają, tak abyśmy mogli sprostać obsłudze klientów na odpowiednim, wysokim poziomie i zapewnić jeszcze lepszy serwis w Polsce i za granicą. Inter Cars rośnie, musimy rosnąć razem z nim. Większy magazyn pozwoli na rozwój asortymentu i możliwość obsługi większej  liczby klientów. Po uruchomieniu Europejskiego Centrum Logistycznego będziemy przygotowani do dalszej ekspansji spółek grupy kapitałowej, zapewniając im sprawny systemem dostaw w całej Europie. Zakroczym stanie się głównym magazynem dystrybucyjnym, pracującym najwyższym reżimie czasowym, a Centrum Logistyczne w Czosnów będzie magazynem wspierającym.

M.M.: Jakie możliwości będzie miał magazyn w Zakroczymiu?

W.A.: Z nowego centrum będzie wyjeżdżało ok. 3500 samochodów miesięcznie. W magazynie na półkach znajdzie się ponad 200 tys. referencji, dostępnych od ręki. Będziemy pracować w systemie 24-godzinnym przez 6 dni w tygodniu, tak aby przy rosnącej skali działania ciągle oferować najwyższe standardy dostaw dla klientów.

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

Odstąpienia od kontraktów na inwestycje drogowe a waloryzacja

2.08.2019

TomTom Telematics po przejęciu przez Bridgestone zmienia się w Webfleet Solutions

10.09.2019

Jeździsz na zimówkach latem? Mogą być problemy z ubezpieczeniem

28.06.2019

Hybrydowe autobusy Volvo w Grudziądzu

16.07.2019

Nowości w ofercie Cafe Punkt na stacjach LOTOS

15.07.2019

Wybiegając w przyszłość: Prologis publikuje Raport ESG o oddziaływaniu na środowisko za 2018 rok

1.07.2019