Wywiad

5 153 wyświetleń | Czas czytania ok. 5 minut

Zeppelin Polska i ReachStackery marki Hyster – wszędzie tam, gdzie są trudne warunki pracy

Od 2003 roku firma Zeppelin Polska jest autoryzowanym i wyłącznym dystrybutorem uznanej na całym świecie marki HYSTER. Filozofia naszej firmy opiera się na dostarczaniu Klientowi rozwiązania, a nie na sprzedaży maszyn lub urządzeń. Odpowiada Pan Tomasz Mraczek, prezes Zeppelin Polska.

**W. Sz.:** Firma ZEPPELIN POLSKA Sp. z. o. o. działa na rynku już od 13 lat. Co dokładnie oferuje?

T. M.: Firma ZEPPELIN POLSKA prowadzi sprzedaż wózków widłowych nowych i używanych firmy Hyster, ładowarek teleskopowych firmy Manitou oraz używanych maszyn budowlanych, oferuje wynajem krótko- i długoterminowy sprzedawanych maszyn, zapewnia serwis i sprzedaż oryginalnych  części zamiennych  na terenie całego kraju,  zapewnia wsparcie techniczne, oferuje zarządzanie flotą (outsourcing), przygotowuje urządzenia do badań i odbioru UDT, doradza w zakresie finansowania oraz prowadzi szkolenia.

**W. Sz.:** Kim są Państwa klienci?

T. M.: Wózki HYSTER są znane ze swej trwałości, niskich kosztów użytkowania i wydajności pracy. Wózki HYSTER szczególnie sprawdzają się wszędzie tam, gdzie panują trudne warunki pracy oraz gdy przebiegi roczne przekraczają 4,5 tys. godzin przede wszystkim w zastosowaniach przemysłowych. Naszymi Klientami są firmy z różnych branż, m.in. drzewnej, papierniczej, stalowej, napojowej, paliwowej, chemicznej, transportu kontenerowego i intermodalnego oraz gospodarki komunalnej.

**W. Sz.:** Prowadzicie Państwo również dystrybucję wózków typu ReachStacker Hyster RS 46-41CH CH. Co cechuje je przede wszystkim?

T. M.: Najpopularniejszy model ReachStackera, Hyster RS45-31CH ma udźwig 45 ton przy środku ciężkości wynoszącym 1865mm. Wysokość podnoszenia wynosi 15260 mm. Wysokość układania kontenerów w rzędzie pierwszym wynosi 5/5, w drugim - 5/4, a w trzecim – 4/3. Udźwig dla pierwszego rzędu wynosi 45 ton, dla drugiego – 31, dla trzeciego – 16 ton.
Transport przeładunków kontenerów rozwija się, a wraz z nim – rośnie sprzedaż produkowanych przez HYSTER maszyn. Przez 3 lata sprzedaliśmy 10 ReachStackerów HYSTER, w tym 7 sztuk HYSTER RS45-31CH.

**W. Sz.:** Wózki typu ReachStacker marki HYSTER są uważane za jedne z najlepszych urządzeń do przeładunku kontenerów. Dlaczego?

T. M.: W roku 2015 firma HYSTER wyprodukowała w Nijmegen w Holandii, w światowym centrum przeładunku, tysięczny ReachStacker. Ogromne doświadczenie w zakresie transportu kontenerów i transportu intermodalnego przekłada się na wysokiej jakości urządzenia. ReachStackery firmy HYSTER zapewniają wyjątkową elastyczność operowania kontenerami. Urządzenia te zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnym wykorzystaniu dostępnej przestrzeni na terenie terminali kontenerowych. Udało się to osiągnąć dzięki wyjątkowej manewrowalności, wysokim prędkościom przenoszenia ładunków oraz nieograniczonym możliwościom układania w stosy.
Hyster ReachStacker dostępny jest w dwóch wersjach: nośnik kontenerów (CH) oraz nośnik intermodalny (IH), przeznaczony jest do gęstego układania kontenerów.

Maszyny tej serii dostępne są z nowoczesnymi „czystymi” silnikami  wysokoprężnymi, mokrymi hamulcami w standardzie, wzmocnioną osią napędową i zaawansowaną automatyczną skrzynią biegów gwarantującą maksymalną produktywność i niezawodność podczas pracy w wymagających aplikacjach. Systemy ochrony silnika i transmisji, jak również wentylator zestawu chłodnic zmieniające wydajność w zależności od zapotrzebowania oferowane są w standardzie dla zapewnienia niezawodnego działania.
Kabina HYSTER „Vista” zawiera wyjątkową gamę ergonomicznego wyposażenia plus mechanizm przesuwu kabiny w standardzie dla optymalnej widzialności kontenera w zmieniających się warunkach pracy. Wysokowydajny system hydrauliczny wyposażony w funkcje „moc na żądanie” oraz dwie prędkości podnoszenia zapewnia wiodący w swojej klasie stosunek wydajności do kosztów eksploatacji.
Jest możliwość zwiększenia udźwigu wózka dzięki dostępności modeli ze stabilizatorami i/lub zwiększonym rozstawem osi.

Wózki typu ReachStacker marki HYSTER odznaczają się niezwykle mocną konstrukcją ramy i boomu wytrzymującą operowanie ciężkimi ładunkami. Funkcja automatycznego wyłączania silnika i łatwy dostęp serwisowy minimalizują koszt i skracają czas obsługi.

Ciężkie wózki widłowe HYSTERA są wyposażone w silnik wysokoprężny Cummins spełniający wymogi norm STAGE IV.

Silnik wyposażony jest w systemem SCR z dozowaniem roztworu mocznika (AdBlue), który w połączeniu z system katalitycznym DOC redukuje emisje cząstek stałych oraz emisję NOx.
Redukcję NOx wspiera system recyrkulacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation System). 
Połączenie systemu recyrkulacji schłodzonych spalin z udoskonalonym systemem paliwowym Common Rail (HPCR) pozwala uzyskać wysoką sprawność silnika oraz zapewnić bardzo niską emisję zanieczyszczeń spełniających ostre wymagania normy STAGE IV. 

**W. Sz.:** Czy istnieją konfiguracje, które dają możliwość układanie kontenerów w stosach?

T. M.: Wózki obsługujące kontenery wyposażone są w chwytnie i występują w dwóch odmianach: z wysięgnikiem teleskopowym (w ReachStackerach) lub podwieszane na maszcie – w czołowym wózku z przeciwwagą. Wózek teleskopowy umożliwia obsługę kontenerów ustawionych w wielu rzędach w głąb, natomiast wózek czołowy z masztem pozwala na obsługę tylko w jednym rzędzie.

**W. Sz.:** Co HYSTER posiada w swojej ofercie?

T. M.: Łatwiejsza byłaby odpowiedź czego HYSTER nie posiada w swojej ofercie, ponieważ jest to jedyny globalny  producent wózków widłowych, który produkuje w swoich fabrykach od ręcznie prowadzonego wózka paletowego o udźwigu 1T  do wózków do manewrowania kontenerami o udźwigu 48T, z całą gamą popularnych wózków czołowych spalinowych, elektrycznych oraz wózków magazynowych.

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

Życie ma pierwszeństwo! Edukujemy na rzecz korytarzy życia na drogach!

23.09.2019

Obwodnica Skawiny otwarta

23.07.2019

Wystawa Drogowa w Warszawie - 1935 rok

23.09.2019

NAJ musi być doskonałe z każdej strony – nowa kampania LOTOSU

17.07.2019

Oko w oko z zabytkami drogownictwa

12.08.2019

Dachser w gronie ekspertów od niebezpiecznej chemii

25.09.2019