Wywiad

7 624 wyświetleń | Czas czytania ok. 6 minut

DPS Serwis - młoda ale dobrze prosperująca firma bydgoska, która stawia przede wszystkim na rozwój.

DPS Serwis - młoda ale dobrze prosperująca firma bydgoska. Stawia przede wszystkim na rozwój, a w swoich usługach oferuje min. kompleksową obsługę wózków widłowych oraz oferuje części zamienne takich marek jak: CLARK, TOYOTA, MITSUBISHI, NISSAN, LINDE, BT, JUNGHEINRICH, HYSTER, KOMATSU, STILL, DAEWOO, HC i innych. Rozmowa z Tomaszem Prądzyńskim - prezesem zarządu.

**W. Sz.:** Skąd u Pana pomysł na założenie tego typu firmy?

T. P.: Z wózkami widłowymi związany jestem od dzieciństwa. Mój ojciec pracował w dużej firmie remontującej wózki widłowe. Jako dziecko nigdy nie wyobrażałem sobie, że w przyszłości będę się również tym zajmował. Los był jednak przekorny. Moją pierwszą pracą było zajmowane stanowisko w serwisie wózków widłowych.
Zagłębiając się w tajniki tych maszyn, zacząłem odkrywać ich urok co sprawiło, że stały się moim przedmiotem zainteresowań.
To sprawiło, że szeroko pojęta dziedzina związana z wózkami widłowymi przerodziła się w prawdziwą pasję. Pomysł na założenie własnej działalności zawsze miałem w głowie. Jedynym „przeciwwskazaniem” był brak odwagi na dalszy krok w tym kierunku.
Serwis wózków widłowych oraz handel częściami zamiennymi do tych maszyn jest biznesem, który niesie ze sobą ryzyko, ale i wymaga dużego wkładu finansowego ze strony założyciela. Jest to branża w którą od początku trzeba zainwestować dość sporą sumę. Rynek bydgoski jest bogaty w inwestycje tego typu co powoduje, że konkurencja jest duża. Cały czas po głowie krążyły mi myśli „a co będzie jak nie wyjdzie?”. Nadszedł jednak moment, kiedy postanowiłem zaryzykować mimo wszelkich obaw. Zdecydowałem się założyć własne przedsiębiorstwo – firmę DPS SERWIS Sp. z o.o.

**W. Sz.:** Kim są Państwa klienci?

T. P.: Nasi klienci dzielą się na dwie grupy:
- właściciele i użytkownicy wózków widłowych – firmy, gospodarstwa rolne i ogrodnicze, które korzystają z naszych usług naprawy wózków widłowych. Maszyny są przygotowywane pod badanie UDT lub konserwacje.
- serwisy wózków widłowych, które działają na terenie całej Polski. Od niedawna zgłaszają się do nas również firmy zagraniczne. Ten typ klientów korzysta z usług części zamiennych wszystkich znanych marek (osprzęt i ogumienie).
Stali klienci mogą liczyć na dodatkowe usługi w postaci profesjonalnego doradztwa z naszej strony.
Nasza firma pełni też rolę hurtowni. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować atrakcyjne ceny firmom, które korzystają z usług naszego serwisu.

**W. Sz.:** Jakie są mocne strony Państwa firmy?

T. P.: Jest to na pewno zróżnicowana oferta. Pozwala ona na dotarcie do każdego klienta. Fakt samodzielnego zbudowania firmy i mojego zaangażowania sprawia, że mam możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem. W rezultacie jako firma jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszelkie potrzeby klienta i kompleksowo go obsłużyć.

**W. Sz.:** Czy myślicie Państwo o zwiększeniu zakresu usług DPS Serwis?

T. P.: Zakres usług powiększamy cały czas. W styczniu 2015r. firma zaczęła działać jako hurtownia części zamiennych. Miesiąc po tym wydarzeniu, udało nam się stworzyć serwis. Jest to zasługa ogromnej wiedzy i dużego doświadczenia naszych pracowników - serwisantów. W IV kwartale 2015 roku, nasze przedsiębiorstwo zostało przedstawicielem firmy CLARK. Pozwoliło nam to na rozszyć sprzedaż w zakresie dyspozycji większą ilością wózków widłowych. W tym samym czasie w naszej ofercie pojawiły się produkowane w Chinach wózki VMax. Jednak rozwój naszej firmy na tym się nie zatrzymał. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientom na początku 2016 roku, wprowadziliśmy do naszej oferty sprzedaż używanych wózków widłowych. Są to maszyny po kapitalnej odnowie, która pozwala nam sprzedawać te wózki z gwarancją trwającą nawet do 2 lat. Zapewnia to wieloletnią bezproblemową eksploatację wózków. W tej chwili wprowadzamy do naszej oferty usługę wynajmu wózków widłowych, zarówno krótkoterminową jak i długoterminową z kompleksową obsługą – wszystko w cenie. Oferta cały czas jest powiększana, po to aby móc sprostać oczekiwaniom wszystkich klientów, również tych mniej zamożnych, którzy nie mogę sobie pozwolić na zakup nowego wysokiej klasy „widlaka”.

**W. Sz.:** Czy jesteście Państwo otwarci na kontakty zagraniczne?

T. P.: Oczywiście, że jesteśmy. Spora część naszego asortymentu jest importowana spoza Polski. Nie oznacza to jednak, że nie jesteśmy otwarci na kontakty z polskimi producentami.
W ostatnim czasie dostawaliśmy wiele propozycji z firm naprawiających wózki widłowe (Europa Wschodnia). Z niektórymi firmami udało nam się podjąć współpracę, mam nadzieję, że będzie ona korzystna dla obu stron.

**W. Sz.:** Jesteście Państwo zadowoleni z dotychczasowego rozwoju firmy?

T. P.: Szybki rozwój firmy i pozyskiwanie klientów jest dla nas powodem do dumy. Mam nadzieję, że kolejne dni, tygodnie, miesiące i lata pozwolą nam cieszyć się z rozwoju naszej firmy.

**W. Sz.:** Jakie macie Państwo plany na przyszłość?

T. P.: Na pewno dalszy rozwój przedsiębiorstwa i  docieranie do większej rzeszy usługobiorców – tych, którzy korzystają z usług naszego serwisu - i  firm, które kupują od nas same części. Zależy nam na rozwinięciu sprzedaży oraz wynajmie nowych i używanych wózków widłowych.

**W. Sz.:** Czy firma posiada oddziały w całej Polsce?

T. P.: Na daną chwilę firma nie posiadamy jeszcze oddziałów w innych miastach w Polsce. Biorąc pod uwagę to, że sprzedajemy części serwisom na terenie całego kraju i współpracujemy z nimi, sprawia, że jesteśmy w stanie zaoferować nasze usługi serwisowe na terenie całego kraju mając siedzibę w Bydgoszczy. Dzięki szerokiej współpracy z firmami kurierskimi jesteśmy w stanie dostarczyć zakupiony od nas towar w ciągu 24 godzin do każdego miasta.

**W. Sz.:** Co Państwo uznajecie za największy sukces firmy?

T. P.: Ciężko stwierdzić jednoznacznie co jest największym sukcesem firmy. Na każdym etapie rozwoju firmy sukces możemy definiować inaczej. Na początku naszej działalności sukcesem było to, że udało nam się wbić w rynek mimo dużej konkurencji. To nam ludzie zaufali i dodatkowo regularnie korzystają z naszych usług. Dzisiaj za sukces możemy uznać to, że mimo już ustabilizowanej pozycji na rynku, firma dalej się i poszerza swoją ofertę. Na pewno jako sukces można uznać atmosferę panującą w naszej firmie. Partnerskie podejście do współpracowników oraz koleżeńskie relacje sprawiają, że wszyscy do pracy przychodzą z radością i angażują się w sprawy firmy. Jak wiemy taka atmosfera sprzyja wydajności i produktywności. Mam nadzieję, że z upływem czasu stosunki między nami będą tylko lepsze, a zaufanie i wzajemny szacunek pomoże naszemu przedsiębiorstwu tylko urosnąć w siłę. 

**W. Sz.:** Dziękuję za miłą rozmowę i życzę powodzenia Panu i Pana firmie. 

2016-06-14

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

### Error: No such param 'title' ###

### Error: No such param 'created' ###