Fraikin Polska to firma, która zajmuje się dostarczaniem sprzętu i usług dla firm i instytucji, które używają pojazdów na co dzień. Kompleksowa obsługa klienta umożliwia korzystanie odbiorcom z nowoczesnych rozwiązań zarządzania – są one oferowane wszystkich użytkownikom: od właścicieli jednej ciężarówki do dużych firm posiadających floty.
Rozmowa została przeprowadzona z Arturem Nowickim, Dyrektore Generalnym Fraikin CEE Region.
W. S.: Ostatnio Państwa firma obchodziła dziesięciolecie. Co zmieniło się w Państwa firmie przez ten czas?
A. R.: Naszym priorytetem zawsze było ciągłe doskonalenie propozycji kierowanych do Klientów. Stale wprowadzaliśmy i nadal wprowadzamy nowe produkty, dodatkowo udoskonalamy już istniejące, szukamy rozwiązań dedykowanych pod Klientów. Zawsze dążyliśmy do szukania optymalnych rozwiązań.
Po dziesięciu latach działalności firma zapisała już na swoim koncie współpracę z 450 klientami. Zatrudnia 110 pracowników, na terenie całego kraju uruchomiła 16 oddziałów handlowych. I najważniejsze – Fraikin dysponuje flotą liczącą 3 400 pojazdów, z których ponad 800 jest dostępnych w każdym miejscu, w każdym czasie.
W. S.: W tym jak i w zeszłym roku byli Państwo Partnerem Logistycznym 73. Tour de Pologne UCI World Tour. Skąd pomysł na wzięcie udziału w takim przedsięwzięciu?
A. R.: Zarówno w Polsce jak i w Europie Fraikin jest liderem w wynajmie pojazdów dostawczych i ciężarowych. Tour de Pologne z kolei to największe logistyczne wydarzenie sportowe. Doświadczenie, profesjonalizm, profil działalności Fraikin idealnie wpisuje się w wymagania przy organizowaniu tak dużej imprezy. Ponowny wybór naszej firmy przez Lang Team jest potwierdzeniem, iż przed rokiem sprostaliśmy tak wymagającemu wyzwaniu. Wówczas był to dla nas debiut na sportowej imprezie, wcześniej nie angażowaliśmy się w podobne wydarzenia. Przetarliśmy szlaki i jestem przekonany, że poradzimy sobie również tym razem. Dysponujemy wszystkim co potrzeba – infrastrukturą, współpracownikami i sprawdzoną załogą.
Dla nas są to również wyróżnienie i prestiż. Oznacza to obecność w wielu miejscowościach, przez które przejeżdża Tour de Pologne, dotarcie do milionów widzów na trasie i przed telewizorami. Nasza firma, działająca w Polsce już 10 lat, staje się dzięki wyścigowi coraz bardziej znana i rozpoznawalna.
W. S.: Państwa firma, Fraikin dostarczyła ostatnio 18 sztuk pojazdów CNG w Madrycie. W jaki sposób udaje się Państwu nawiązywanie takich kontaktów biznesowych?
A. R.: Pojazdy dostarczone zostały przez Fraikin Hiszpania, jednak doświadczenie i sposób realizacji zlecenia wykorzystujemy na lokalnym rynku. Dużym oparciem w hiszpańskim kontrakcie była centrala Grupy Fraikin. Doświadczenie francuskich kolegów i profesjonalne podejście do Klienta pozwoliło na podpisanie tak prestiżowego, proekologicznego i wyjątkowego kontraktu. Centrala Fraikin wspiera również polski oddział w obszarze kluczowych klientów, w szczególności kiedy są to Klienci międzynarodowi. Wsparcie polega na procesie negocjacji kontraktu, wyborze odpowiednich pojazdów i długości samej umowy oraz potencjalnych kolejnych umów.
W. S.: „Fraikin wybrał Gras Savoye” - dlaczego?
A. R.: Gras Savoye jest liderem na tutejszym rynku pośredników ubezpieczeniowych. Grupa ta zajmuje się zarówno ubezpieczeniami i reasekuracją, jak i obsługą serwisową w ramach usług assistance. Kompleksowa usługa, pozycja lidera oraz profesjonale podejście biznesowe przyczyniły się do nawiązania szerokiej współpracy z Gras Savoye. Zawsze staramy się pracować z najlepszymi na rynku!
W. S.: Czy mogliby Państwo wspomnieć o współpracy Fraikin i IVECO?
A. R.: Producent podwozi dostarcza nam wysokiej klasy pojazdy, dzięki którym podbiliśmy polski rynek. IVECO jest naszym strategicznym partnerem.
Iveco projektuje, konstruuje pełną gamę pojazdów przemysłowych (od 2,8 t do 16 t i więcej dopuszczalnej masy całkowitej) zarówno do użytku w sferze transportu drogowego, jak i pojazdów terenowych znajdujących zastosowanie na placach budowy, jak również pojazdów wojskowych. Z pojazdami łączy się szeroki wachlarz dodatkowych usług - od diagnostyki i obsługi pojazdów zwykłej i planowej zgodnej ze strategią naszych Klientów. Szeroka gama i jakość pojazdów oraz usługi dodatkowe pozwoliły na budowie tak silnego porozumienia biznesowego. Partnerstwo z IVECO jest również strategicznym punktem działalności całej Grupy Fraikin.
W. S.: Jakiś czas temu zasilili Państwo swoją flotę o dwieście fabrycznie nowych maszyn. Czy inwestycje w firmę są przedsięwzięciem opłacalnym?
A. R.: Systematycznie zasilamy flotę wynajmu krótkoterminowego. W tym roku wprowadziliśmy ponad 200 nowych pojazdów, czyli powiększyliśmy naszą ofertę o 1/3 pojazdów. Wynajem na okres nieprzekraczający jednego roku to atrakcyjna opcja, z której coraz chętniej korzystają przedsiębiorcy. Nie muszą utrzymywać własnej floty, co istotne jest zwłaszcza gdy pojazdów używają tylko w pewnych okresach, nie zaś stale. O powodzeniu opłacalności takiej inwestycji decyduje przede wszystkim elastyczność oferty (różnorodność floty) i wysoki standard usług. Ze względu na bogatą wyposażoną flotę Fraikin, klient ma komfort szerokiego wyboru. Dzięki profesjonalnej, zindywidualizowanej obsłudze – cieszy się poczuciem pełnego bezpieczeństwa. Obecnie wszystkie wprowadzone pojazdy jeżdżą u Klientów.
W. S.: Czy mają Państwo jakieś rady na świeżo upieczonych młodych firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę na rynku?
A. R.: Rozpoczynając działalność gospodarczą zawsze spotykamy się z wieloma problemami. Jeden problem możemy ograniczyć. Młode firmy zachęcamy do przekazanie zadań dotyczących zarządzania flotą samochodową właśnie nam. Oszczędzą one czas i pieniądze, a także zwolnimy je z ryzyka związanego z posiadaniem własnej floty. Co na początku działalności jest ogromnym atutem. Bardzo istotne dla młodego przedsiębiorcy jest mobilność i nieprzerwana praca. Pojazdy zarządzane przez firmę Fraikin są stale utrzymywane w doskonałym stanie. Ich dostępność wzrasta, a awarie techniczne stają się rzadsze. Dodatkowo pozwalamy przedsiębiorcom na uproszczenie struktury spółki, szybkie załatwianie formalności powypadkowych i likwidacji szkód. Przejmując wszystkie zadania związane z flotą młodej firmy oraz dostarczając regularnie informacji na jej temat, nasza firma daje więcej czasu na pracę nad zwiększeniem satysfakcji klienta młodej spółki.
Dostarczane przez nas usługi uwalniają zasoby firmy– ludzi, kapitał i czas – umożliwiając ich wykorzystanie w innych obszarach. Pomaga to w skupieniu się na zasadniczej działalności biznesowej i stworzeniu wydajniejszej struktury przedsiębiorstwa, które jak wiadomo jest wyjątkowo istotne na początku działalności każdej firmy.
Pozycja lidera, ponad 70-letnie doświadczenie na rynkach europejskich i 10-letnie na rynku polskim pozwala młodemu przedsiębiorcy w pełni nam zaufać.
2016-07-27