Wywiad

3 760 wyświetleń | Czas czytania ok. 4 minut

Ania Rataj - Asystentka do Spraw Sprzedaży - Działu Filtracji firmy MOTOBUS.

Jako, że w tym miesiącu stawiamy na naszym portalu na kobietę w branży TSL, postanowiliśmy – jako dział redakcyjny przyjrzeć się kolejnemu stanowisku związanemu z tym tematem. O udzielenie wywiadu poprosiliśmy Anie Rataj - Asystentkę do Spraw Sprzedaży - Dział Filtracji firmy MOTOBUS.

W. S.: Ile lat Pani pracuje w firmie MotoBus?

A. R.: Swoją karierę w firmie rozpoczęłam w 2013 roku. Na początku były pewne obawy czy ja, jako kobieta poradzę sobie na takim stanowisku, gdzie codziennie mam do czynienia z typowo męskimi sprawami. Jednak po 3 latach w firmie stwierdzam, że kobiety doskonale odnajdują się nawet na tego typu stanowiskach.

W. S.: Dlaczego podjęła Pani decyzję o pracy w takiej branży?

A. R.: Na początku kierowało mną zainteresowanie tą branżą. Proponowana praca wydawała się bardzo interesująca. Od dawna lubiłam tematy związane z motoryzacją więc uznałam czemu by nie spróbować swoich sił w branży.

W. S.: Czy zawód, który Pani wykonuje sprawia Pani przyjemność?

A. R.: Oczywiście, praca jaką wykonuję ma na celu kontakt z klientem oraz pomoc przy dobraniu odpowiednich części, filtrów, oleju bądź smaru. Myślę, że każda praca gdzie mamy kontakt z ludźmi oraz jesteśmy w stanie im pomóc sprawia przyjemność.

W. S.: Czy napotyka Pani jakieś trudności w pracy? Jeśli tak, to jakie?

A. R.: W tej branży bardzo ważne jest to aby jak najmniej było pomyłek. Dlatego przy tworzeniu każdej oferty bądź sprzedając dany towar musimy bardzo uważać na to aby był to produkt dobrany dokładnie do maszyny jaką klient posiada. W doborze odpowiednich części, filtrów czy oleju pomaga mi katalog jednak zdarzają się przypadki gdzie klient ma zupełnie inną część zastosowaną w maszynie a katalog jej nie pokazuje. Wtedy dopasowanie danego towaru może sprawiać pewne trudności ale z reguły daję sobie z tym radę.

W. S.:  Jakie są plusy i minusy Pani pracy?

A. R.:  Plusy i minusy. W każdej branży można powiedzieć, że są dobre i złe strony. Uważam, że moja praca ma dużo plusów. Pracując na stanowisku Asystentki ds. Sprzedaży mam telefoniczny kontakt z klientem bądź też bezpośredni. Poznaję bardzo dużo osób z branży a są to zazwyczaj bardzo sympatyczni ludzie. Do plusów zaliczam bardzo wiele innych kwestii. Dzięki tej pracy poszerzyłam swoją wiedzę w dziedzinie motoryzacji i to nie tylko w kwestii małych maszyn ale także tych dużych.

W. S.:  Czy kontakt z klientem przyczynia się do rozwoju Pani kompetencji zawodowych?

A. R.:  W bardzo dużej mierze tak jest. W mojej pracy kontakt z dostawcą lub osobą kupującą odgrywa bardzo ważną rolę. Poprzez taką rozmowę mogę poznać dużo nowych, ciekawych rozwiązań w motoryzacji oraz zapoznać się z obecnym rynkiem motoryzacyjnym jaki aktualnie Panuje.

W. S.:  Czy są kwestie, których obawia się Pani w pracy?

A. R.:  Uważam, że na ten moment nie. Na początku, gdy zaczynałam swoją karierę w firmie MOTOBUS miałam pewne obawy co do tego czy poradzę sobie w doborze filtrów, oleju, smaru i innych rzeczy, które posiadamy w ofercie sprzedażowej. Jednak bardzo szybko nauczyłam się podstaw jakie były mi potrzebne aby rozpocząć dalsze kształcenie się w tym kierunku. Na dzień dzisiejszy nie obawiam się nowych rzeczy, po prostu traktuje je jako nowy cel i staram się dokształcić w danym temacie. Człowiek uczy się całe życie.

W. S.:  Jakie produkty najchętniej zostają u Państwa kupowane?

A. R.: Mój dział zajmuje się głównie Filtracją. W ofercie Sprzedażowej posiadamy filtry, płyny i inne marki FLEETGUARD, która należy do światowego koncernu CUMMINS Inc., koncern zajmują się konstruowaniem i produkcją silników wysokoprężnych oraz innych ukł. Napędowych dla producentów ciężarówek, autobusów, maszyn budowlanych, przemysłowych, rolniczych, kolejowych, sprzętu morskiego i wojskowego. Jesteśmy autoryzowanym partnerem marki Shell, w firmie znajdują się jeszcze inne działy takie jak Dział Części do Autobusów i Samochodów Ciężarowych czy Dział Zajmujący się Pojazdami Szynowymi.

W. S.:  Czy poleca Pani wejście kobietom do branży TSL?

A. R.: Branża TSL wśród kobiet w ostatnim czasie stała się bardzo popularna. Dużo firm gdzie kiedyś pracownikiem była głównie część płci męskiej stawia dziś na kobiety. Myślę, że świat tak bardzo ruszył do przodu, że żadna z Nas nie powinna ograniczać swoich pasji tylko do babskich zainteresowań. Kobiety świetnie odnajdują się w branży TSL, jesteśmy ambitne, dążymy do wyznaczonego celu i nie spoczywamy na laurach dlatego uważam, że każda z Nas powinna realizować się w tym co ją interesuje nie patrząc na to, że dotychczas zajmowali się tym tylko i wyłącznie mężczyźni.

2016-10-18  

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

Rynek handlowy w aglomeracjach po I połowie roku

18.09.2019

TomTom Telematics to teraz Webfleet Solutions

1.10.2019

TruckForce wiodącą, niezależną siecią serwisowania opon ciężarowych w Europie

1.08.2019

UTA przygotowuje się do wymiany urządzeń do pobierania opłat drogowych w Czechach

8.07.2019

FM Logistic Polska z międzynarodowym certyfikatem AEO-F

26.09.2019

ID Logistics o największych wyzwaniach rynku dedykowanej logistyki kontraktowej

23.08.2019