Wywiad

6 673 wyświetleń | Czas czytania ok. 11 minut

Firma Hellmann Worldwide Logistics Polska jest obecna na polskim rynku branży TSL od 25 lat

W. S.: Słyniecie Państwo z wielu rozwiązań branżowych. Gdyby zawęzić to do jednego działu. Który z nich rozwija się w Hellmann Worldwide Logistics Polska najprężniej?

Beata Mańkowska – Customers & Marketing Director: Firma Hellmann Worldwide Logistics Polska jest obecna na polskim rynku branży TSL od 25 lat. Przez ten czas pracowaliśmy i nadal pracujemy nad rozwojem wszystkich produktów oferowanych przez naszą firmę. Począwszy od spedycji morskiej, lotniczej, drogowej: pełnych, częściowych i drobnicowych ładunków a kończąc  na  kompleksowych rozwiązaniach  logistycznych i spedycji kolejowej z Chin cały czas poszukujemy nowych możliwości zaoferowania usług dostosowanych do potrzeb naszych klientów. Zmienia się świat, zmieniają się oczekiwania klientów i zmienia się Hellmann Worldwide Logistics.

Elastyczność i patrzenie naprzód to działania mające na celu dostarczenie naszym klientom usług jakich w danym momencie oczekują.

Obecnie bardzo prężnie rozwijającym się produktem w naszej firmie jest spedycja kolejowa z Chin. Czas tranzytu z portu kolejowego w Chinach do portu kolejowego w Polsce zamyka się średnio w 14 dniowym czasie dostawy. Współpraca z kilkoma operatorami kolejowymi umożliwia nam dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb każdego klienta.

Różne miejsca odbioru towaru w Chinach z różnym czasem gotowości przesyłek pokazują jak ważne jest przedstawienie klientowi kilku alternatywnych propozycji na zrealizowanie danego  transportu. Rozwiązanie transportu kolejowego z Chin stanowi konkurencję pod kontem czasu dostawy dla transportu morskiego zaś cena transportu kolejowego jest konkurencyjna w odniesieniu do transportu lotniczego. 
Bezwzględnie jest to rozwiązanie cieszące się dużym zainteresowaniem i zapotrzebowaniem w przypadku: pilnych dostaw, opóźnień w produkcji czy np. braku miejsca na statkach. Przejście na nowy model transportu daje klientom większą możliwość obracania środkami finansowymi i zmniejszenie ilości zapasów na stoku.
Nasi klienci chwalą sobie przede wszystkim: czas realizacji transportu kolejowego od momentu otrzymania zlecenia do sfinalizowania dostawy towaru, elastyczność, wsparcie w kontaktach po stronie chińskiej i polskiej , terminowość oraz bezpieczeństwo.
Tak dla przypomnienia warto dodać, że produkt transportu kolejowego z Chin jest dostępny na rynku polskim od czerwca 2013 roku kiedy to ruszyły pierwsze transporty kolejowe z Chengdu do Łodzi. Od tego czasu Hellmann Worldwide Logistics Polska realizuje zlecenia transportu kolejowego z Chin dla klientów z Polski i Europy.
Myślę, że kolejowe rozwiązanie idealnie wpasowuje się w potrzeby rynku dotyczące  nowych alternatywnych środków transportu na kierunku Azja – Europa.

W. S.: Czy możecie Państwo powiedzieć coś więcej o projekcie Cargo?

Wojciech Łądkowski - Sea Freight Sales Director: Transport ładunków ponadgabarytowych (OOG- out of gauge) jest jednym z ciekawszych aspektów logistyki. Wynika to z nakładu czasu i środków, które potrzebne są przy realizacji tego typu zleceń. Zazwyczaj mamy do czynienia z jednorazowymi projektami jak na przykład przemieszczenie całej linii produkcyjnej. Parafrazując; nudy przy OOG nie ma. Są za to spore emocje towarzyszące realizacji zlecenia na wszystkich jego etapach.
W ramach organizacji Hellmann Worldwide Logistics Polska funkcjonuje specjalny dział, którego głównym zadaniem jest realizacja tego typu przedsięwzięć.
 
Hellmann Project Cargo to zespół specjalistów, który oferuje innowacyjne i niestandardowe rozwiązania dopasowane do indywidualnych oczekiwań klientów. Koncentrujemy się głównie na następujących branżach:

Do każdego projektu należy podchodzić indywidualnie z uwzględnieniem takich aspektów jak:
- zapewnienie dedykowanej osoby kontaktowej, dostępnej 24/7
- zaplanowanie śródlądowego transportu z miejsca pochodzenia do portu załadunku oraz dostawy z portu przeznaczenia do docelowego miejsca
- zapewnienie monitorowania przesyłek na każdym odcinku transportu (track & trace)
- organizacja wszystkich rodzajów transportu z uwzględnieniem wymaganych pozwoleń
- negocjacja ceny, rezerwacji statków lub przestrzeni ładunkowej, nadzorowanie obsługi portu
- zarządzanie harmonogram dostaw

Zazwyczaj w projekcie można wyróżnić kilka osobnych etapów :

- studium wykonalności projektu czyli ocena szans na powodzenie projektu przy uwzględnieniu warunków brzegowych
- Badania drogowe
Precyzyjne planowanie i  skrupulatność w podejściu do projektu stanowią podstawę do zapewnienia prawidłowej realizacji zlecenia w ruchu śródlądowym  w miejscach nadania i odbioru przesyłki.
- Wykorzystanie naczep wieloosiowych z uwzględnieniem tzw. Multi-axle Leveling (samopoziomowanie)
- Rozwiązania pakowania i przygotowanie formalności wywozowych
- Wysłanie opinii wysyłki i dokumentacji przewozowej odprawy celne przywozowe i wnioski o pozwolenia na transport specjalistyczny
- Ustawienie urządzenia na fundamencie lub prac montażowych przy użyciu dźwigów, mobilnych suwnic i innych urządzeń hydraulicznych.
- Przewóz od miejsca nadania do portu załadunku
- Załadunek na statek
- Mocowanie i zabezpieczanie ładunku na pokładzie statku
- wyładunek w porcie docelowymi odstawa do miejsca przeznaczenia wg powyższego schematu.

Niezwykle istotny jest proces doboru właściwych podwykonawców.
Wszyscy partnerzy firmy Hellmann Worldwwide Logistics  przechodzą rygorystyczny proces sprawdzenia, zanim zostaną włączeni na listę kwalifikowanych dostawców.

Podwykonawcy są oceniane na podstawie:
- ogólna filozofii firmy
- portfela usług
- metryki wydajności i KPI
- Globalnym i lokalnym rankingom
- Stabilności finansowej
- Certyfikatów jakości i bezpieczeństwa
- Usługi o wartości dodanej (VAS)
- Ceny / możliwości kosztowe

Wszyscy partnerzy muszą stosować się do procedur Hellmann odnośnie jakości, bezpieczeństwa, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i globalną zgodność z naszymi standardami.

W. S.: Dbacie Państwo o logistykę z branży napojów. Skąd pomysł na „uderzenie” w tę gałąź?

Tomasz Ładzikowski – Dyrektor Produktu FTL: Przygoda Hellmann Worldwide Logistics Polska z branżą napojów rozpoczęła się wiele lat temu, dokładnie w 2003 roku i związana jest z rozpoczęciem współpracy z jedną z największych firm z sektora napojów alkoholowych. Dzięki nabytemu doświadczeniu w 2007 roku pozyskaliśmy  kolejnego lidera branży alkoholowej oferując mu pełną obsługę logistyczną: zatowarowanie magazynu, obsługę magazynową, VAS (usługi dodane), dystrybucję do finalnych odbiorców. Wtedy również nastąpił w naszej firmie intensywny rozwój produktu transportu drogowego pełnych ładunków. Dzięki współpracy z nowym klientem, jego potędze i ilości zleceń  które zaczęliśmy realizować staliśmy się wiodącym operatorem logistycznym specjalizującym się w realizacji przewozów pełnych ładunków drogowych .
Doświadczenie, które nabyliśmy podczas wielu lat pracy pozwoliło nam na zdobycie przewagi nad konkurencją w zakresie świadczonych  usług dla specyficznej w swoich oczekiwaniach branży napojów.
W 2012 roku nawiązaliśmy współpracę z producentem wody, który początkowo, na próbę, zlecił nam zaledwie tzw „suport” w czasie największego sezonu. Rok później przystąpiliśmy do przetargu i wygraliśmy. Nadal współpracujemy z tym klientem przy czym wielkość zleceń w 2016 r. zwiększyła się o 100% w porównaniu do roku 2015.
Dzięki historii współpracy z największymi klientami branży napojów, doświadczeniu jakie zdobyliśmy i przede wszystkim stałej chęci poprawy jakości staliśmy się w pewnym sensie specjalistami w obsłudze branży napojów. Cieszy nas fakt że nasi klienci, chcą z nami współpracować przedłużając umowy na logistykę i transport drogowy tym samym  przekazując nam coraz więcej zleceń.

Obecnie 30% naszego biznesu stanowi sektor napojów.

Dodatkowo współpraca z klientami z branży alkoholowej wymusiła na nas stworzenie  restrykcyjnych procedur we współpracy z przewoźnikami. Ponieważ jest to towar wymagający specjalnego traktowania również ze względu na swoją wartość wprowadziliśmy zasady, na podstawie których pracujemy na przykład tylko z przewoźnikami posiadającymi specjalne ubezpieczenia, ściśle określone przez Hellmann Worldwide Logistics Polska. Ważną kwestia jest wiarygodność i zaufanie dlatego przewoźnicy którzy posiadają już historię współpracy z naszą firmą stanowią bazę naszych podwykonawców.
Zasady te wprowadziliśmy wobec wszystkich naszych przewoźników. To oznacza, że stając do kolejnych przetargów z czystym sumieniem możemy powiedzieć że spełniamy wymagania naszych potencjalnych klientów, a rynek branży napojów nie ma przed nami żadnych tajemnic. Wymagania odbiorców ostatecznych i zasady na jakiś oni współpracują z naszymi klientami są przez nasz ściśle przestrzegane. Rzetelne przygotowanie się do pików w sezonie to kolejny ważny aspekt we współpracy z klientami z branży napojów. Niezaprzeczalnie doświadczenie, elastyczność i wsłuchiwanie się w potrzeby naszych klientów to nasza siła.

Agnieszka Jóźwiak – Contract Logistics Director: Branża napojów, z dużym naciskiem na logistykę napojów alkoholowych, to nasz core business w logistyce kontraktowej, ze szczególnym know how (prowadzenie składów podatkowych) a tym samym posiada swój znaczący udział w transporcie. Lata doświadczenia, o której pisze kolega pozwoliły wypracować odpowiednie rozwiązania i procedury, które spełniają wymagania tych Klientów.
Współpraca z branżą alkoholową sprawiła, że szczyt sezonu tych Klientów wypadał w IV kwartale roku i wiązał się ze świętami Bożego Narodzenia. Dlatego tez już strategicznie, chcąc dalej rozwijać się w branży napojów, a jednocześnie zapewniać naszym Klientom efektywność, jakość i elastyczność, rozpoczęliśmy współpracę z Klientami z branży piwnej i wód mineralnych, których sezon przypada w  innym okresie. Pozwala nam to optymalizować koszty w magazynach, XDockach i dystrybucji, zapewniać ciągłość dostępnej floty i nieustannie ją powiększać. 

Trudność w obsłudze tych Klientów związana jest zawsze z czynnikami zewnętrznymi, niezależnymi od nas. I tak jak w branży napojów alkoholowych mocnych są to regulacje prawne i ich ewentualne zmiany. W branży piwnej czy wodach mineralnych dużym wyzwaniem jest sprostać najważniejszemu sprzedawcy w tych branżach: słońcu…. 
Naszym celem jest takie planowanie  współpracy z Klientami i zapewnienie im elastyczności i obsługi na najwyższym poziomie, aby sprostać dużym nieregularnościom jeśli chodzi o zapotrzebowanie na powierzchnię czy flotę.

Szczerze jednak lubimy współpracę  z tą branżą bo wierzymy, że nasza wiedza i doświadczenie pozwolą nam dalej się dla niej i wspólnie z nią rozwijać.

W. S.: Gdyby opisać Hellmann Worldwide Logistics w trzech słowach...

ELASTYCZNY KOMPLEKSOWY PEWNY – takimi słowy określiłby nas jako operatora logistycznego  Prezes Hellmann Worldwide Logistics Polska, Jacek Przybyłowski.

Naszym mottem przewodnim jest „Thinking Ahead Moving Forward”, które w pełni oddaje charakter i kierunek w którym zmierza Hellmann Worldwide Logistics jako globalny partner logistyczny

W. S.: Kariera w Hellmann Worldwide Logistics Polska. Jakie oferty pracy stałej, praktyk czy oferty dla przewoźników jesteście w stanie zaproponować naszym czytelnikom? Jeśli chcieliby spróbować to gdzie mają szukać?

EWA LALAK - HR: Nasza firma zatrudnia obecnie 450 osób -  w trakcie kończącego się roku dołączyło do nas blisko 100 nowych pracowników!
Musimy przyznać, że nasz dział HR ma sporo pracy - w 2016 roku otworzyliśmy nowy oddział w Gądkach pod Poznaniem, w którym pracują praktycznie wyłącznie nowi pracownicy. Rozwinęliśmy operacje w lokalizacjach wrocławskiej i warszawskiej - co wiązało się z przeniesieniem pracowników do nowych miejsc pracy.
Aby sprostać nowym wyzwaniom i rozwojowi firmy, oprócz wykorzystywania naszych własnych, najcenniejszych zasobów ludzkich, cały czas poszukujemy nowych, zmotywowanych i chętnych osób, by dołączyć do naszej FAMILY.
Prowadzimy procesy rekrutacyjne na praktycznie wszystkie poziomy stanowisk - od operatorów wózków widłowych, poprzez spedytorów, dyspozytorów, logistyków, specjalistów ds. obsługi klienta, handlowców, pracowników działów wsparcia oraz kadrę kierowniczą - w różnych lokalizacjach.
Oprócz pracy stałej oferujemy także możliwość odbycia praktyk dla uczniów i studentów którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w logistyce i spedycji. Programy stażowe prowadzimy od lat i cieszą się one dużym zainteresowaniem. Wiele osób, które zaczynały od praktyk w Hellmann Worldwide Logistics Polska dołączyło do nas na stałe. Dla młodego człowieka jest to fantastyczna okazja do sprawdzenia czy logistyka to naprawdę to, co chce robić w życiu oraz możliwość praktycznego wykorzystania swojej wiedzy. Dla nas sygnał, że środowisko pracy jest w HWL Polska bardzo przyjazne i i nawet praktykanci nie chcą się z nami żegnać.
Gdzie znaleźć nasze oferty? Oczywiście na naszej stronie internetowej -  w zakładce kariera oraz na portalach rekrutacyjnych. Regularnie bierzemy udział w akademickich targach pracy, współpracujemy również z biurami karier oraz z lokalnymi urzędami pracy. Zachęcamy do przeglądania naszych propozycji.

2017-02-08

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

### Error: No such param 'title' ###

### Error: No such param 'created' ###