Wywiad

3 596 wyświetleń | Czas czytania ok. 5 minut

Wywiad z Łukaszem Chylińskim, dyrektorem zarządzającym DBK Rental

**Grupa DBK jest największym dostawcą produktów i usług dla branży TSL w Polsce. Dzięki temu klienci mogą w jednym miejscu zrealizować wszystkie potrzeby związane z zakupem pojazdów ciężarowych oraz dostawczych. Istotnym i dynamicznie rozwijającym się elementem oferty jest wynajem pojazdów użytkowych DBK Rental.

Wywiad z Łukaszem Chylińskim, dyrektorem zarządzającym DBK Rental, pionem wynajmu pojazdów użytkowych w Grupie DBK.**

**W. S.: Państwa flota to już blisko 1500 pojazdów ciężarowych. Jakie to marki?

Ł. C.:** W chwili obecnej w ofercie wynajmu pojazdów ciężarowych DBK Rental posiadamy takie marki jak DAF, IVECO czy MAN, a wśród nich pojazdy z różnych segmentów – poczynając od podwozi o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 8 ton, przez ciągniki siodłowe, na 4-osiowych podwoziach konstrukcyjnych kończąc. Ponadto rozpoczęliśmy prace zmierzające do tego, by w najbliższym czasie zaoferować naszym klientom pojazdy z segmentu N2 o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t. W ofercie DBK Rental klient znajdzie również naczepy różnych marek (m.in. Kögel, Schmitz) w różnych konfiguracjach oraz cysterny belgijskiej marki LAG.

**W. S.: Oferujecie Państwo wynajem krótkoterminowy i długoterminowy. Na czym polega każdy z nich?

Ł. C.:** Specjalizujemy się w krótko- i długoterminowym wynajmie pojazdów ciężarowych. Dzięki naszej ofercie przedsiębiorcy mogą stale korzystać z nowych pojazdów, których eksploatacja nie jest uciążliwa i nie generuje wysokich kosztów napraw. W wariancie krótkoterminowym pozwala rozwiązać nagłe problemy z flotą albo zrealizować bardziej ambitne zlecenia, wymagające od przedsiębiorstwa wykonania dodatkowych zadań transportowych w szybkim czasie.
Średnio- i długoterminowy wynajem to rozwiązanie, które zapewnia nie tylko wygodę. Przedsiębiorca oszczędza czas i minimalizuje nakłady pracy na utrzymanie floty w pełnej gotowości do działania. Zajmuje się jedynie zarządzaniem, koncentrując się na optymalnym wykorzystaniu środków transportu. Koszty związane z eksploatacją i utrzymaniem pojazdów są ponoszone przez DBK Rental (z wyjątkiem kosztów paliwa i zatrudnienia kierowcy).

**W. S.: Jakie warianty obowiązują przy umowie i opłatach?

Ł. C.:** Zarówno przy umowach jak i opłatach możemy zaproponować naszym klientom wiele wariantów, które są dostosowywane do ich potrzeb oraz możliwości biznesowych. Typ wynajmu, w którym specjalizujemy się i wielu klientów z takiej opcji korzysta, to wynajem „długokomfortowy”, co oznacza, iż jest szyty na potrzeby naszych klientów, zarówno w zakresie marek i typów pojazdów, wyposażenia, zakresu usług wchodzących w skład pakietu czy czasu trwania umowy.

**W. S.: Jakie korzyści otrzymuje klient z wynajmu? Na czym polega tu obsługa ze strony DBK Rental?

Ł. C.: Wśród korzyści finansowych z pewnością możemy wymienić stałe koszty utrzymania, które podczas trwania kontraktu są niezmienne. Ułatwia to właściwie budżetowanie przedsiębiorcy oraz minimalizuje ryzyko, gdyż wszelkie koszty związane z utrzymaniem pojazdu (serwis, opony, ewentualne awarie) pozostają w gestii firmy świadczącej usługi wynajmu. Pojawia się coraz więcej zwolenników tego produktu ze względu na jego elastyczność. Wynajem to także mniej pracy administracyjnej dla firmy – w ramach kontraktu właściciel otrzymuje jedną comiesięczną fakturę, w której zawierają się wszystkie koszty związane z użytkowaniem pojazdu (usługi serwisowe, podatki, ubezpieczenie). Ponadto podczas usługi przejmujemy pełną opiekę nad flotą, ściągając z firmy transportowej dodatkowe zadania. Naszym klientom gwarantujemy dedykowane osoby do obsługi pojazdów, które służą pomocą w kwestiach techniczno-serwisowych przez 7 dni w tygodniu 24h na dobę kontaktując się z kierowcami w sytuacji pojawienia się ewentualnych problemów. Istotną korzyścią przemawiającą za wynajmem jest brak problemu z późniejszą odsprzedażą pojazdu. W momencie zakończenia kontraktu klient przekazuje nam użytkowany pojazd i może wynająć kolejny nowy pojazd. Naszą flotę zasilamy nowymi pojazdami Euro 6, których średni wiek wynosi mniej niż dwa lata, co przekłada się na niską awaryjność pojazdów i wysoką niezawodność.

W. S.: Jeśli chodzi o ofertę produktową Grupy DBK – co aktualnie posiadacie Państwo w swojej ofercie?**

Ł. C.: Jako Grupa DBK kompleksowo obsługujemy branżę TSL (transport-spedycja-logistyka) – w ramach pięciu pionów biznesowych nasi klienci otrzymują szeroki wybór produktów i usług dla ich biznesu. Jednym z nich jest wspomniany wcześniej DBK Rental, wynajem pojazdów użytkowych. Sprzedaż pojazdów ciężarowych i dostawczych oraz usługi serwisowe realizujemy w punktach DBK Truck Center. To sieć serwisowo-sprzedażowa licząca już 20 obiektów w całej Polsce. Posiadamy w ofercie pojazdy ciężarowe marki DAF, dostawcze marki IVECO, ponadto jesteśmy wyłącznym importerem w Polsce naczep marki Koegel oraz cystern LAG. Istotną częścią naszego biznesu jest pion biznesowy DBK Used, czyli sprzedaż pojazdów używanych, zarówno ciężarowych jak i dostawczych. Prowadzimy sprzedaż stacjonarną w oddziałach oraz internetową. W każdym oddziale zapewniamy szeroki wybór części zamiennych do wszystkich marek pojazdów – to kolejna z naszych marek, DBK Parts. Uzupełnieniem naszej oferty podczas sprzedaży pojazdów są usługi finansowe w ramach pionu DBK Financial Services – leasing oraz ubezpieczenia. Ponadto dynamicznie rozwijamy nasze rozwiązanie technologiczne, jakim jest DBK Fleet Management – telematyka do wszystkich marek pojazdów. Nowością jest wersja dla pojazdów dostawczych.

W. S.: Czego Forum Transportu może życzyć Państwu na przyszłość?

Ł. C.: Przede wszystkim dalszego rozwoju branży transportowej w Polsce, a co za tym idzie – także usługi wynajmu. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie wśród przewoźników taką formą finansowania, którzy doceniają jej elastyczność oraz gwarancję bezpieczeństwa, co dziś jest niezwykle istotne. Liczymy, że nadal ten trend będzie się utrzymywał i będzie rosła świadomość zalet tej usługi wśród polskich firm transportowych. Nie bez znaczenia pozostaje ogólny stan polskiej gospodarki oraz wskaźniki makroekonomiczne – sprzyjające warunki do wzrostów w branży TSL także i nam pozwolą na dynamiczny rozwój.

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

Jak sztuczna inteligencja zmieni transport ciężarowy?

24.07.2019

Największy na świecie konkurs dla personelu serwisowego – VISTA – przyciąga mechaników z całego świata

10.09.2019

Czy uwolnienie gruntów rolnych zwiększy podaż ziemi pod mieszkania i uspokoi ceny

1.08.2019

Modlin i Radom – w które lotnisko warto inwestować?

8.07.2019

Polski finał Optifuel Challenge w Polsce 2019

30.09.2019

Coraz bliżej do ekspresowego połączenia Warszawy i Krakowa! Kolejny odcinek S7 jest już w trakcie budowy!

12.09.2019