Wywiad

280 wyświetleń | Czas czytania ok. 3 minut

Big Data to przyszłość branży transportowej

Jerzy Jezuit, kierownik sprzedaży DKV Euro Service PolskaJerzy Jezuit, kierownik sprzedaży DKV Euro Service Polska

Na pytania odpowiada Jerzy Jezuit, kierownik sprzedaży DKV Euro Service Polska.

Dlaczego DKV Euro Service zdecydowało się wejść mocniej w obszar Big Data?

Big Data to technologie analityczne, których rynkowa wartość rośnie już w tempie sześciokrotnie szybszym niż cała branża IT. Przenikają do wielu dziedzin życia – nawet tam, gdzie zupełnie nie spodziewalibyśmy się ich spotkać. Monitoring pracy wprowadzanego na rynek urządzenia DKV Box Europe może być tego najprostszym przykładem. Szybki przyrost danych niestrukturalnych jest poważnym wyzwaniem dla przedsiębiorstw, w tym również DKV. Olbrzymie repozytoria danych, mają duże szanse na odegranie ważnej roli przy wydobywaniu wartościowych informacji biznesowych z gigantycznej ilości zbiorów danych o transakcjach kartami, przejazdach i opłatach oraz wszelkiego rodzaju rozliczeniach.
 
Jakie dane już są dostępne, z których można generować raporty?

DKV to obecny od 80 lat na europejskim rynku transportowym operator, oferujący swoim klientom szeroką paletę produktów i usług. Nasi klienci od dawna mogą korzystać z bezgotówkowego systemu rozliczeń opłat za paliwa, płatne odcinki dróg oraz rozliczeń zagranicznego podatku np. VAT (w formie Fakturowania Netto) oraz podatku akcyzowego. Coraz więcej usług to pochodne podstawowej działalności firmy i tu otwiera się możliwość spełnienia roli integratora danych i mocno zindywidualizowanego podejścia do każdego klienta.  
 
W jaki sposób Big Data może poprawić konkurencyjność firm na rynku?

 Najprostszym przykładem niech będzie monitoring pracy lodówek firmy TESCO. Ta brytyjska sieć supermarketów przeprowadziła 3-letni projekt analizy danych wysyłanych przez lodówki i zamrażarki podłączone do sieci. Zebrane i analizowane dane dotyczyły głównie temperatury chłodzenia i czasu pracy urządzeń. Dzięki nim znaleziono sposób na zredukowanie kosztów. Okazało się, że wystarczy skorygować temperaturę chłodzenia o 2 stopnie (z -23 na -21), aby uzyskać oszczędności sięgające blisko 17 mln euro w skali roku. Dla przedsiębiorstwa transportowego redukcja kosztu paliwa lub optymalizacja kosztowa trasy przejazdu, połączona z elastycznością i know-how DKV, daje już w tej chwili naszym klientom wielkie oszczędności. A to przecież dopiero początek, bo wprowadzany właśnie na rynek DKV Box Europe (EETS – European Electronic Toll System) pozwoli te wartości jeszcze powiększyć. Nowa generacja narzędzi do zarzadzania, wraz z zaimplementowanymi technologiami analitycznymi, umożliwi w przyszłości prawdziwy skok technologiczny.  
 
Czy firmy będą mogły obsługiwać system w pełnym zakresie, czy może są obszary, w których jednak potrzebna będzie stała pomoc i nadzór ze strony DKV?

budowaliśmy nasze relacje z klientami, zakładając wieloletni rozwój i wsłuchiwanie się w potrzeby rynku i samego klienta. Rozwiązania takie jak: aplikacja mobilna DKV do pobrania on-line, urządzenie DKV Box Europe, platformy DKV Cockpit, DKV e-Services czy DKV Interfaces już od kilku lat pozwalają klientom na samodzielne wykorzystywanie udostępnianych przez DKV danych. Tylko i wyłącznie od klienta i jego potrzeb zależy, w jakim zakresie chce zostawić poszczególne obszary DKV, czy może po przeszkoleniu samodzielnie rozwinąć dany zakres kompetencji w oparciu o swoich pracowników. DKV zależy na takim „usamodzielnieniu” się klienta, gdyż daje to tylko i wyłącznie korzyści obydwu stronom.  

Dziękujemy za rozmowę

Ostatnie wywiady

Ostatnie wiadomości

Lot poleci z Bydgoszczy do Warszawy już od 27 października

9.09.2019

Sukces opon Continental na rynku oryginalnego wyposażenia

9.08.2019

Monika Rajska-Wolińska laureatką II edycji plebiscytu BrandMe CEO

16.09.2019

Kolejny krok ku budowie Portu Centralnego

8.08.2019

Badanie KANTAR: rodzice chcieliby ograniczenia do 30 km/h w okolicach szkół

30.09.2019

Nowy serwis Scania w Mławie

26.09.2019